BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Monday, October 15, 2012

ThE wItCh

Hemoih hemoih hemoih...satu jer isu...tapi dah digembar gembur kan sampai menjadi besar...salah faham sering berlaku...sehingga mencetuskan ketidakpuasan hati dan perasaan...akhirnya tercetuslah satu pergaduhan...then GENERAL BESAR pun ketawa dengan penuh kegembiraan...hurmmm...

Itu kesimpulan dari sebuah cerita sebenar yang telah diceritakan oleh seseorang yang sinonim bagi aku...beliau menyatakan pendapat tentang kepercayaan orang ramai terhadap BOMOH or semua perkara yang merujuk atau ada kaitan dengan bomoh nih.

Beliau pesan kat aku, jangan lar mudah percaya dengan bomoh nih...semua tuh syirik..lepas tuh aku tanya beliau...tak kan lah semua bomoh tuh syirik...kalo yang baca quran tuh pun tak kan dikira syirik jugak kot...then beliau jawab..wallahualam...tapi kalo dah menggunakan khidmat benda tuh sebagai khadam or pembantunya itu kan dah dikira sebagai bersahabat dengan benda tersebut...kita kan dilarang bersahabat dengan benda benda itu..

Kemudian aku terfikir..ermmm...senang nya nak murtad...tersasar sikit jer kepercayaan kita...terus sesat..murtad..nauzubillah...bila sembang punya sembang baru lar aku dapat tau rupanya beliau sangat banyak pengalaman yang berkaitan dengan alam mistik nih..beliau pun dah pernah jumpa dengan macam macam macam macam jenis bomoh...

Kalo aku lah....perghhh...mesti macam dia juga...mudah percaya dan sentiasa teruja...pantang dengar apa apa cerita mesti aku orang pertama yang percaya...hahahaha...konklusinya...berbalik pada ALLAH dan ingat, setiap apa yang berlaku mesti ada hikmah disebaliknya...dan ingat jugak, setiap apa perpecahan, pergaduhan atau perselisihan faham yang berlaku hasil daripada perbuatan sihir menyihir nih, semua tuh bertujuan untuk memporakperandakan UMAT NABI MUHAMMAD..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails