BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Saturday, October 13, 2012

MeNyUkAi TaK SeMeStInYa MeNyAyAnGi TapI...

Yeah...dalam dok mengelamun depan meja tiba tiba terasa nak tulis sesuatu kat sini...aku terfikir sesuatu...mungkin lepas nih aku tukar blog aku dari pearl apple jadi blog cinta...hahahaha...ok aku gedik...never mind...nih hanyalah set induksi sahaja..tak masuk lagi perkembangan penulisan...kuikuikui...

Rentetan penulisannya macam nih...masa dok online fb tiba tiba ada member buat status MENCINTAI TAK SEMESTINYA MEMILIKI..

yeah...that's rite sememangnya mencintai tak semestinya memiliki...jadi jangan bersedih sebab setiap yang kita cintai itu bukanlah sesuatu yang sememangnya layak, sesuai atau baik untuk kita...sifat manusia memang suka benda benda yang belum tentu yang terbaek untuknya...

Dan...menyayangi juga tak semestinya mencintai...sejauh mana kita menyayangi seseorang belum tentu hati kita mencintainya sepenuh jiwa raga...tapi....sayang yang ditabur dengan baja..Insya ALLAH akan membuahkan cinta...cuma benda macam nih take time sikit lar..jadi sila lah sayangi seseorang itu sesungguh hati..tak salah untuk mencuba dan memberi peluang kan.

Ermmm...standard okeh...kita cepat sangat suka kat orang...dan kita suka dia atas satu sebab SAHAJA pun boleh jadi jugak okeh...contohnya..kita suka sebab dia caring, kita suka sebab rupa dia ensem a.k.a jambu atau cantek, kita suka sebab dia punya senyuman menarik hati, kita suka sebab dia sporting, kita suka sebab dia kaya a.k.a ada harta...macam macam sebab kita boleh suka seseorang okeh...sebab hati kita boleh berubah dan tertarik dengan apa apa sahaja dan bila bila sahaja...tapi, akan sampai masa tibanya waktu...DIA BUKAN LAGI KESUKAAN KITA...like seriously okeh...jadi jangan bimbang kalo anda suka sangat sangat pada seseorang kerana menyukai tak semestinya menyayangi...hihihi..

Last but not least...semua perkara di atas iaitu bermula dengan suka, sayang, cinta dan memiliki itu bermula dengan sebuah perasaan yang dinamakan keselesaan...yeah...bila kita selesa dengan seseorang...secara tak langsung kita tanpa sedar akan mengalami perkara perkara di atas. Yeah, kita selesa dengan dia sebab tuh kita suka dia...kalo kita tak selesa..nak tengok dia pun kita menyampah...

p.s = aku sedang belajar untuk mencintai orang yang menyayangi dan mencintai aku...juga belajar untuk mengurangkan rasa keterujaan bila bertemu dengan orang yang pernah aku sukai, aku terujai, aku gilai, aku syok sendiri satu ketika dahulu....WAHAI DAGING YANG BERNAMA HATI...setialah engkau pada yang satu...cintai lah beliau kerana YANG SATU...izinkan aku mencintainya sepenuh hatiku kerana YANG SATU...

2 comments:

kukuchimachikumi said...

erkkkkkkkkkk...doktor cinta??? bley lawan aaron la cm ni

PinQib (Jung) said...

awwwww..

Agak gatal d situ.. tp xpalah..
Crush ni slamat.. walopon mu nebes tahap gilo ka apa, mu takke sakit jantong.. mcm ak n abe D la..nebes jgk..

Ps;minta maaf zahirbaten

Related Posts with Thumbnails