BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, October 30, 2012

..cUkUp SeBuLaN..

I miss him...aku rinduu...rindu sangat sangat....kadang kadang aku seolah olah macam terdengar suara dia tegur aku..suara dia jawab salam...suara dia ketawa...rindunya kat arwah semakin menjadi jadi sejak dua menjak nih...dulu aku nampak antara yang paling tabah time orang ramai urus jenazah...like seriously aku memang tahan gila air mata dari bercucuran...kalau boleh aku nak orang tak nampak pun aku turut sedih dengan apa yang berlaku...

Tapi untuk hari hari yang seterusnya aku semakin lemah dan lemah..sangat lemah...aku tetap teringat dan terbayang bayang kelibat arwah kat setiap penjuru rumah kampung tuh...betapa naif nya aku sekarang...baru sekarang aku sedar...bila dah semakin besar...gap antara aku dan arwah semakin dikawal...kalo dulu arwah selalu melawak..bergurau dengan aku...bila dah besar..mungkin sebab aku perempuan..aku tak ramah macam dulu...

Tapi aku nak arwah tau...walaupun aku tak pernah ucap yam sayang wan...tapi dalam hati aku...dia lah orang yang amat amat amat amat aku sayang...kalo dulu..bila tepon kat kampung..mesti wan angkat dulu...tapi aku taktau nak sembang apa, jadi aku terus mintak nak cakap dengan tok aku...sekarang kalo tepon...tak macam tuh dah..terus dapat cakap dengan tok...tak dengar dah suara bagi salam dari corong tepon...patutlaa..ALLAH tarik ketidakupayaan arwah pelan pelan...

Tak nampak dah kelibat arwah menuju ke sawah...takdak dah kelibat arwah mengayuh basikal..bawak balik barang yang dibeli dari nat atau pasar tani...kelibat si tua yang sedang tunggu kedatangan cucu dan anak anak di halaman rumah...semua dah takdak...yang ada...sendu dari seorang cucu...cucu yang tak sempat untuk luahkan rasa sayang nya pada arwah...

p/s ... aku tau...arwah mesti tau yang aku sayang dia sangat sangat....sayang sangat sangat...sampai bila bila pun..ingatan aku pada arwah tetap segar sampai bila bila...(air mata semakin laju dan menderu..) orang nak cakap aku lemah..yeah aku memang lemah sebab aku nangis...nak cakap aku poyo..yeah aku memang poyo sebab tulis kat sini...suka hati aku..sebab ini...YAM PUNYA SUARA HATI..

1 comments:

Qib said...

sabar la yam.. i know that feeling.. i lost my grandpa too

Related Posts with Thumbnails