BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Wednesday, October 17, 2012

BeAuTiFuL WoRd..FrOm KuNfAyAKuN a.k.a Farah Lee II

'When nails grow we cut nails, not our fingers. Similarly when misunderstandings raise, we should cut misunderstandings not the relations'.



Bila gundah, solat adalah terapi terbaik untuk mendapat kembali ketenangan.

'Chemistry ignites the fire, but character keeps it burning'.

Lelaki yang baik takkan pernah memaksa wanita melakukan sesuatu yang boleh mendatangkan murka Allah. Bijak membuat pilihan, lelaki bagaimana yang bakal dijadikan imam keluargamu wahai wanita.

Jangan hanya inginkan lelaki yang baik selagi kita tidak menjadi baik, tetapi jadilah wanita yang baik sehingga kita diinginkan oleh lelaki yang baik.

Jangan kedekut sangat.! Tak ada apa pun yang kalian miliki. Semua milik Allah.

Bercinta lepas kahwin. Mesti lagi best sebab lebih diberkati Allah.

Let them talk. Then put a smile. Because after all I know, ALLAH KNOWS BEST.

Everyone has their own past. And the past is not to be judged, but to be learned.

Kecewa kerana cinta?? Kalaulah cinta ILLAHI yang kau cari, kau tidak mungkin dikecewakanNya.



Q: Awak marah ke bila saya tengok perempuan/lelaki sexy..?

A: Jangan risau pasal saya marah, tapi risau pasal ALLAH marah.


Jangan minta hidup yang mudah tetapi pintalah hati yang tabah untuk menghadapinya.

Hiduplah untuk hari ini kerana semalam sudah berlalu dan hari esok masih belum tentu.

'Tak kenal maka tak cinta'.. Cukup kenal kah aku akan Rabb ku.?

Jika kita sudah istiqamah solat lima waktu, apa kata tingkat lagi sikit level ibadah dengan istiqamah juga solat sunat Qabliyyah dan Ba'diyyah kerana ia adalah sunat muakkad. Semoga IMAN kita sentiasa meningkat.

'I can't brag about my love for ALLAH because I fail Him daily but I can brag about His love for me because it never fails'.

'Real Love means helping each other to attain Jannah, Not holding each others hands walking towards The Hellfire'.

Kita hidup bukan kerana manusia, kita hidup Lillahi Taala, kerana Allah.

Hawa, perlu kita jual mahal kerana harga diri kita sangat tinggi.! Sesuai dengan tingginya darjat seorang hawa disisi islam.

Differences in thought need to be discussed, not to be suppressed.

Yang wajib jangan tinggal, yang sunat diperbanyak.

Kita perlu lantang menyuarakan pendapat, bukan lantang membahaskan betulnya pendapat. PENDAPAT BUKAN HUKUM. Dan Allah ciptakan manusia masing-masing mempunyai daya fikir yang berbeda.

Siapalah kita untuk menilai hati manusia. Kan hati itu misteri, rahsia yang hanya Penciptanya mengetahui :)

Sebenarnya ada beza antara PENGORBANAN dengan KEBODOHAN.

Have you ever asked yourself, where is Allah in your heart..?

Allah tak melihat rupa kamu, pakaian kamu, tetapi Allah melihat HATI kamu kerana itulah tempat paling rahsia diantara manusia.

'Kecantikan seorang wanita ialah terletak sejauh mana ia dapat menahan (menjaga) malunya, sementara kegagahan seorang lelaki ialah terletak sejauh mana ia dapat menahan (menjaga) marahnya.' [Hukamak]

'Kita sering merungut mengatakan Allah tidak adil apabila kita tidak dapat apa yang kita doakan. Adilkah kita kepadaNya.? Hanya dekat kepadaNya ketika susah, menjauhkanNya ketika senang.?
You first put a smile if you want others to smile at you.

Mulakan harimu dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang dan sekuntum senyuman. 

Hidup bukan semata untuk hidup, hidup untuk Yang Maha Pencipta.

Kadang aku kuat, kadang aku lemah. Ya Rabb, peliharalah hati-hati kami.

Takkan lah ingin menunggu nyawa sampai ke halkum baru ingin berubah.? Takkan lah ingin menunggu matahari terbit dari sebelah barat baru ingin berubah.? [TanyalahUstaz]

Dambakan imam muda, didiklah diri menjadi makmum muda. Dambakan putera puteri agama, didiklah diri menjadi permaisuri agama.

A smile does not cost anything but it gives a great deal.

Cinta siapa yang kita dambakan.? Cinta manusia atau cinta Allah.? Dambakanlah cinta Allah kerana ia memupuk cinta suci kepada manusia, dan kerana cinta sesama manusia belum tentu dapat memupuk cinta suci kepada Yang Maha Penyayang.

Cantik di dalam cantik lah di luar. Cantik di luar belum tentu cantik di dalam. HATI.

Sebelum berterima kasih kepada orang, berterima kasih dulu kepada Allah kerana kebaikan itu diberikan oleh Allah kepada kita melalui orang tersebut.

When you need proof about this universe.. everything is stated in Holy Quran.

Worldly life is very short yet Hereafter is forever. It's worth to bear the hardship in this short life now if it leads us to the better place in Hereafter.

Dunia yang sementara. Penting. Menentukan di mana tempat kita di akhirat kelak. Akhirat yang kekal.

ISLAM is not just a religion, it is also a WAY OF LIFE.

My dearest Muslimah, learn patience from Asiyah, loyalty from Khadijah, sincerity from A'ishah and steadfastness from Fatimah.

Ya Allah, peliharalah hatiku, jangan biar ia dikotori lagi.

Judge ISLAM by judging the QURAN, not the muslim as muslim is a human being who always makes mistakes while QURAN is perfect; WORDS FROM ALLAH.

'A devout Muslim women have never felt lonely, because the presence of God is closer than her own veins'.

Jangan lupa lelaki pun ada batasan aurat.!

How to achieve a happy life.? -Have the habit of smiling and being cheerful, and keep company with optimistic people.

Betapa Allah menyayangi kita. Diberikan hidup yang sempurna. Masih ego untuk kita bersyukur kepadaNya.

Apabila kita senyum kepada seseorang, ada kala senyuman kita tak berbalas. Tapi yakinlah, ALLAH sentiasa membalas senyuman kita.

Ayuh bangkitlah bangsaku. Usah selesa ditakuk lama. Kita perlukan pewira, pewira untuk mengembalikan kegemilangan islam.! Bangkitlah.!

Please read and understand the Quran before talking about islam.!

Siapakah kita telah jadi hari ini, dan siapakah kita akan jadi pada hari esok.? Muhasabah diri.

Jagalah maruahmu wahai puteri agama, jagalah martabatmu ahai putera agama.

Yang menentukan dosa pahala seorang muslim bukanlah seorang muslim yang lain tetapi Allah.

Tiada ketenangan yang dapat menandingi ketenangan di dalam SOLAT.

Don't be too harsh, nak menegur kena berhikmah, baru dapat melembutkan hati yang ditegur.

Tanpa iman, Islam tidak akan bangkit.!

When you wake up in the morning, do not expect to live until evening.

Let your morals and attitudes be even more beautiful than a garden.

'What if tomorrow never comes.? Then today we die, doing something haram'.

Say yes to your smile that sends a message of warmth and friendliness to others. Smile is one of the easiest sunnah. Smile is one of da'wah.

'Andaikan kekurangan diri dijadikan alasan untuk tidak berdakwah, nescaya tiadanya dakwah yang akan berjalan dimuka bumi ini'. [ImamSyafie]

'Ya Allah, teguhkanlah pendirianku, jadikanlah diriku pemberi petunjuk yang selalu mendapat petunjuk'.

'Ya Allah, cahaya kemerahan itu (pada matahari) menandakan siang akan menutupi tirainya. Malam akan menjelma. 
Engkau menjadikan malam itu ditemani kegelapan. Aku bermohon kepadaMu ya Allah, janganlah Engkau gelapkan hatiku sepertimana kegelapan pada malam, sehinggakan aku lalai dari mengingatiMu (bangun malam untuk beribadah)'.

Logik kah kita menunggu hidayah tanpa perlu mencarinya.? Bak perut yang sedang kelaparan, logik kah ia kenyang tanpa dikenyangkan.? Ada kalanya kita beruntung ada orang yang menghantarkan makanan, tetapi logiknya kita mesti mencari makanan itu sendiri. Begitu juga dengan hidayah.

'Ish 'Azizan, Aw Mut Syahidan.! Hidup Mulia, Mati Syahid.!

Majoriti manusia inginkan kecantikan, harta, nama dan kuasa. Semua itu dikejar oleh manusia. Namun semua itu tidak ada nilainya jika dibandingkan dengan cinta Allah -sumber segala kekayaan, kecantikan, kekuasaan dan keagungan.

Aku mesti mencari cinta Allah sebelum aku mencari cintamu.

1 comments:

PinQib (Jung) said...

bestt semua ayat3 tu... sangat bermakna!!

Related Posts with Thumbnails