BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Thursday, October 18, 2012

BeAuTiFuL WoRd..FrOm KuNfAyAKuN a.k.a Farah Lee

Those who kneel down to ALLAH can stand up for anything.

Don’t compare your life to others’. You have no idea what their JOURNEY is all about.


Kau bicara kau perlukan teman, mengisi kekosongan hidup dan membuang kelaraan. Tetapi apakah kau telah bersedia mempersiapkan diri untuk membawanya ke SYURGA, dan dari neraka menjauhkan?

Your job won’t take care of you when you are sick. Your friends will. Stay in TOUCH.

Seorang TEMAN yang baik adalah yang akan membantumu untuk menjadi orang baik. Teman sejati yang boleh diajak bercinta untuk syurga.

"Aku menyintaimu kerana AGAMA yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu." [Imam Nawawi]

Allah tahu tentang dirimu lebih daripada engkau sendiri. Maka Allah telah menetapkan untukmu LEBIH BAIK daripada apa yang engkau kehendaki.

The most excellent JIHAD is that for the conquest of self.

Duhai hati, janganlah terkorban dengan DUNIA. Hidup hati sebenarnya untuk mencari mati yang sempurna.

Allah Maha Berkuasa. Ada kalanya takdir dan perbuatanNya terlalu MISTERI dan rahsia untuk dijangkau oleh pemikiran kita. Tetapi yakinlah 'what you give, you get back'. Itu hukum sunatullah dalam hubungan sesama manusia. Kebaikan yang kita buat akan kembali kepada kita. Yakinlah. 

Apalah sangat PANDANGAN orang jika hendak dibandingkan dengan pandangan Allah?

Life is too short to waste time HATING anyone.

Tetapi yakinlah walau sakit nya terlalu, nanti KEMANISANNYA juga akan berganda. Terimalah kesusahan yang sedikit demi kebahagiaan yang lebih baik dan abadi.

Wahai wanita, semakin engkau menjaga dirimu, menutupi rapi auratmu, sopan gerak geri dan tutur katamu, semakin TINGGI NILAI engkau pada seorang lelaki.

Tidakkah kaum lelaki ini merasa tercabar dan cemburu melihat wanita yang di bawah tanggungjawab mereka yang sepatutnya hanya mereka melihat aurat mereka tetapi, sebaliknya lelaki lain juga mendapat HAK yang sama?

Sudahlah lahir dari saluran yang berkongsi dengan saluran qubul, hampir pula dengan saluran dubur. Setelah itu selama beberapa bulan menelan najis sendiri berkali-kali! Maka masih layakkah kita EGO dengan Sang Pencipta sedangkan Dia-lah yang memelihara di dalam ruang kecil diliputi tiga kegelapan itu?

Cinta Allah adalah cinta SEJATI yang kekal abadi.

"Nanti-nanti lah berubah, sekarang muda lagi" hanyalah kata-kata yang dipinjamkan oleh syaitan supaya kita diheret sama oleh mereka ke neraka Allah. Sedarlah, hidup di dunia sangat SINGKAT waktunya. Usia muda tidak bermakna ajal juga masih jauh duduknya. Tidak nampakkah kita dengan bukti-bukti yang telah Allah tunjukkan? Nauzubillah.

CINTA kepada bunga akan layu. Cinta kepada manusia akan berpisah. Cinta kepada Allah swt akan abadi.

Love ALLAH because He loves you.

SAHABAT yang baik, apabila dipandang wajahnya, membawa mengingati Allah, mendengarkan kata-katanya, menambahkan ilmu, terlihat gerak gerinya, meninggikan takut kepada Allah, berkawan dengannya, berjuang ke jalan Allah.

Lebih baik terlanggar tiang menundukkan PANDANGAN daripada terlanggar agama menurut panahan syaitan.

Allah adalah KEKUATAN. Untuk mencari kekuatan, carilah Allah.

ISLAM bukan hanya nama, islam adalah cara hidup.

"Agama islam mempunyai penganut yang paling ramai di dunia. Namun begitu, ramai dikalangan umat islam tidak memahami hakikat sebenar menjadi seorang penganut islam. Salah satu sebab mengapa perkara ini berlaku adalah kerana mereka dilahirkan oleh kedua ibu bapa yang Muslim dan menerima islam sebagai WARISAN." [Fathi Yakan]

SHINE ON and don't give up on what you have decided to do!

KEIMANAN menghapuskan keresahan, dan melenyapkan kebimbangan. Keimanan adalah kesenangan yang diburu oleh orang-orang yang bertauhid dan hiburan bagi orang-orang yang ahli ibadah.


Tak perlu menjadi sempurna untuk menjadi berguna, tetapi jadilah insan yang BERGUNA untuk menjadi lebih sempurna!


Semoga cantik kebanyakan diganti cantik sebenar kecantikan. Ternyata ianya INDAH
.

HIDAYAH perlu dicari, bukan dinanti.

Beruntunglah sesiapa manfaatkan hidayah dariNYA. Hadiah jiwa hanya untuk mereka yang terpilih. Pelihara, pulihara dan PENJARAKAN ia jangan sampai terpergi lagi.

Aku keliru, apakah ertinya kecantikan wanita di mata lelaki? Adakah pada susuk tubuh yang menggiurkan? Atau pada akhlak yang menawan? Biar apa pun jawapannya, aku tetap aku. Aku seorang wanita. Fitrahku sukakan diri cantik jelita. Namun, bukan kecantikan di mata manusia, sebaliknya.. AKU MENCARI KECANTIKAN YANG DIIKTIRAF TUHAN!


LIFE is either a daring adventure or nothing.

Kau tahu kecantikan wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya ataupun bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari MATAnya, kerana itulah pintu hatinya. Tempat di mana CINTA ITU ADA


Changing from bad to good is a long-term adventure, but it is wonderful.

Istighfar dan bertaubat lah. Sebelum pintu itu tertutup (yakni mati).

Jika dengan kematian kami dapat melihat wajahMu, matikanlah kami supaya terhindar kami dari fitnah dunia. Jika dengan kematian kami tercampak ke nerakaMu, panjangkanlah hidup kami supaya dapat kami perbanyakkan taubat kepadaMu.


Live as if you would die tomorrow, learn as if you would live forever.


Kalau sanggup berkorban kerana manusia, kenapa tidak sanggup berkorban kerana Allah.? Pasti ganjarannya lebih lumayan.

Allah loves you. Buktinya, Dia menciptakan kita sebagai MANUSIA, semulia-mulia makhluk.


Jual mahal adik-adik. Lagi mahal lagi berharga. Lagi dihargai, lagi dijaga rapi.

'Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya.

Kaum hawa sering menitik beratkan aurat ketika solat tetapi mengabaikan aurat ketika di luar solat padahal tuntutan menutup aurat ketika atau di luar solat adalah sama.

Jangan risau, yang menilai itu Allah, bukan manusia.


'You are what you eat, you are what you read.' Avoid haram and unhealthy food. Avoid too much unnecessary readings. To keep 'halal', 'healthy' and 'necessary'.


Mencari cinta sempurna; cinta Allah
.

Don't judge people until you know them. Don't underestimate people until you challenge them.


Jangan takut, ALLAH bersama kita.


Harga diri seorang wanita terletak pada sifat malunya. Malunya kepada Allah. Malunya untuk melakukan dosa.

Things are better if covered.


Saat sedih dan kesusahan, mencari Allah. Saat senang dan gembira, melupakan Allah. Padahal, yang memberikan kesenangan itu juga Allah.


Salah satu tips untuk istiqamah dalam penghijrahan adalah memiliki teman yang sentiasa mengingatkan kita kepada agama.


'Being born as a Muslim does not make you a better person. It's not how you start the race, but it's how you end it' [ImamSirajWahaj]


'Wahai Tuhan yang memegang hati ini, tetapkanlah hati kami dalam agamaMu dan ketaatan kepadaMu.'


Apabila anda terlalu banyak berfikir, syaitan sangat suka mendekati untuk meracun dan menggelisahkan anda. Tiba saat itu, BACA dan HAYATI lah ayat-ayat al-Quran.


Living abroad is not about where you are, it's about WHO you are.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails