BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, January 29, 2012

AgEn PeNcArI JoDoH.. =)

Wuhuuu~~ =( okeh..nak dijadikan cerita tadi aku bertekak dengan budak-budak laki kelas aku. Sebabnya aku utarakan cadangan nak buat baju batik, malang seribu kali malang cadangan aku ditolak..huwaaaaaaaaaaaa~~ memang aku marah jugak sebab dulu dorang bukan maen janji nak buat, alih-alih teruih tak nak pulak..then aku ambek keputusan buat baju batik khas untuk girls sahaja..Tapi, sepanjang perjalanan aku nak balik ke bilik bersama Cik Rumet...aku terfikir semula kewajaran nak buat baju batik tersebut..keputusan akhir memihak kepada TAK JADI sebab Cik Rumet cakap sudah terlambat kalo nak buat sekarang...=) tamat lah sudah~~

Perenggan yang kat atas tuh, tak berkaitan langsung dengan entry untuk kali nih ye..hehe~~sila abaikan cerita tersebut..

Okeh, berdasarkan entry yang lepas aku ada cerita pasal si kawan aku yang diibaratkan teman tapi mesra tuh kan..meh aku namakan dia sebagai Mr. R lah eh, senang sikit aku nak bercerita nanti..Semalam kitorang bercakap tentang JODOH..maksudnya topik untuk semalam ialah semua cerita yang melibatkan isu jodoh nih..=) Pernah jugak isu nih timbul sebelum-sebelum nih, cuma tak diketengahkan macam semalam lah..ketika mana, pada satu petang masa tuh aku dipaksa pergi jog bersama my big sister..mood mesej okeh..sebab kitorang tak pernah cakap talipon langsung.

aku : ok lah weh, aku nak p jog nih..maklum lah nak bagi slim sikit..baru senang nak cari laki nanti..hahahaha~~ =)

Mr. R : ok tembam, aku pun nak p maen futsal nih (kononnya nama manja aku lah..padahal aku tak suka pun okeh..) jog elok-elok..tak payah cari laki..nanti dia datang sendiri..heheh..

aku : hahahah...okeh take care ye..=)

Mr R : ok..you too..=)

See~~like seriously..hati tuh memang berbunga jugak lah hati aku..sebabnya aku terasa sweet sangat bila dia pun reply mesej you too tuh je..hahaha..memang angau habes lah aku time tuh..GILA~~ =) Itu cerita beberapa hari masa cuti tahun baru cina..kalau semalam pulak~~mesej nih rentetan isu jodoh yang kitorang dok berdiskusi tentang calon pilihan keluarga..

aku : ...cancel lah..tak jadi nak suruh mak aku cari..hahahaha

Mr. R : haha..apsal, ang suruh mak cari ke? kalo umo dah tua, tak dak calon baru suruh mak cari tu, baru la betol..heheh

aku : haha..tak dak la, dah mak aku dok tanya..tak dak ke cikgu-cikgu nak kat aku..aku pun cakap la camtu, suruh mak aku carikan..haha..bagus tak aku? =)

Mr. R : bagus..baru cepat dapat suami..heheh..kalo mak ang dah cari, mau ke ang kawen? =)

aku : tak daknya weh mak aku nak tolong carikan..=) mak aku cakap kat aku, "yam cari lah sendiri, tak kan mak pulak nak cari, bukan mak yang nak kawen" .. hahah~~stress aku..=)

Mr. R : haha..bagus betol mak cik yam kita, jiwa muda..hahah..tuh tanda mak ang bagi peluang suruh berdikari =)

aku : hahah..banyak la ang, =) entah lar..dulu pecah kepala jugak aku dok fikir..tapi sekarang aku dah steady..=) rileks sudah..Insya ALLAH, nanti ada lar kan..hahhaha =)

Mr. R : tak payah nak serabut..jodoh Tuhan dah tetap, cuma tunggu je masa dia sampai..rileks sudah..macam ak, hepi jer..tak payah nak kusut bab kawen..hahahahhahahaha

aku : haha..tuh ang..hahahahahah...=) haah, rileks je dak..nanti ada lar, cuma lambat dengan cepat jer kan..=)

Mr. R : tau tak pa..kalo lambat sangat baru la usaha cari, kan..heheh

aku : erm..aku rasa aku kena cari sendiri kot..aku mintak tolong kak aku pun, dia tak sudi jugak..hahahah~~nanti aku ingat nak cari agen pencari jodoh lah..hahhahahah =)

Mr. R : hahah~~ang nih galak betol..belajar bagi habes dulu, dapat keje baru fikir bab kawen..hehe..tuh prinsip aku pegang dari dulu lagi =)

aku : hahah...sampai hati cakap aku galak...hahahha..syok apa berangan nak kawen awal..hahah~~

Tamat lah sudah..yang selebihnya melara jer yang kitorang tau..hahahah...semalam jugak dia ada cakap..kalau dia serius memang dia akan jumpa family perempuan tuh..waah~~~kira gentleman la jugak Mr. R nih..tapi yang spoilnya dia nih suka kapel dengan orang yang lebih tua dari dia..nih pengakuan dia sendiri lar..hahahah~~aku rasa macam lawak gila bila dia cakap macam tuh..hahahah, biasa lar..taste orang bukan semua sama..berbeza-beza kot..that's why aku tak takut nak bergedik dengan dia..muahahah~~

Kalo nak diikutkan, sebenarnya kitorang selalu jer cakap pasal jodoh..pasal kapel..pasal hati dan perasaan..kadang-kadang romantik pun buleh jadi isu!! Nih semua sebab masing-masing nak pertahan hak masing-masing lar..yang paling tak boleh blah..senang-senang jer dia cakap aku kurang pengalaman sebab tuh aku tak romantik..cess~~dasar betol..

1 comments:

Qib said...

hihi.. spoting gak mak mu yamm.. n i like that boy's personalities also.. camne ni.. heheh

yam...

fokus: FInish study

Fokus sampingan: cari jodohhh...


Baru betoiii

Related Posts with Thumbnails