BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, December 16, 2011

KaHwiN.. =)

Salam..okeh...hari nih aku nak cakap pasal jodoh..tau dak berapa ramai orang kat keliling aku nih suka sangat-sangat dok cakap pasal kawen? sampaikan aku yang tengah single mingle nih tergugat pulak rasanya...ces~~status single sekarang dah tak macam dulu..kalau dulu bangga kot single and available tapi sekarang status macam nih di pandang sepi jer..orang yang tengah kapel or ada pakwe pulak yang gembira dok menayang pakwe masing-masing depan aku..ceit~~

Ok..kalau dulu aku memang sangat hepi bila dah single, lepas tuh....sejak dua menjak nih, aku dimomok kan dengan cerita perempuan tak laku + andartu + lelaki sikit + perempuan bermadu...ceit~~seriously aku tak nafikan aku memang nak kawen awal..why? sebab kalau buleh aku nak tengok anak aku membesar sebelum umur aku dah lanjut..aku paling tak suka, bila aku cakap jer pasal isu nak kawen awal, orang cakap aku sangap batang lah..desperate lah..galak lah..ceit~~penampar mau?

Setiap orang mesti ada cita-cita nak bina keluarga bahagia kan..macam tuh jugak dengan aku..so tak payah lar nak cakap macam hang pun tak terfikir macam aku fikir..apa lar yang korang fikir pasal seks semata-mata...ingat kawen tuh untuk seks je ker? adess~~korang salah konsep ler, seks tuh cebisan sikit je..dalam alam perkahwinan nih, benda paling penting tanggungjawab ok..tapi aku tak nafikan lar, untungnya kawen awal zaman sekarang ialah dapat elakkan diri dari buat perkara-perkara maksiat..serius kot..=)

Tambah pulak ramai gila orang kawen muda sekarang..cikgu pulak kawen dengan cikgu + kawen awal sebab nak mintak posting satu tempat...seriously ramai gilo senior aku yang dah kawen..sepupu aku yang juga cikgu dan taun depan bakal posting..baru-baru aku dengar cerita dia dah kawen..dia tuh sama batch dengan kakak aku...hurmm.. tiba-tiba mak aku cakap..tuh lar yam..tak nak cari senior..aku dengan stressnya...ceit~~tak dak sapa pun nak kat yam!!!

Mak aku pulak asyek dok cakap..cari calon lelaki soleh..yang buleh ajar anak-anak mengaji..jangan cari lelaki yang baik je, sebab baek belum tentu soleh..Ades..betapanya susah nak cari yang terbaek..sebab aku nih tak la sebaek mana pun..so, aku nekad..aku akan sentiasa berusaha untuk jadi baek dan solehah sebab aku nak yang terbaek + soleh tuh..=)

1 comments:

anis said...

yam,,sy pon nk khwen awl jgk,,tp calon dah xada,hehe=p

Related Posts with Thumbnails