BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Wednesday, October 26, 2011

~ SaYa NaK KaHwIn ~

Ok...sebenarnya aku punya blog nih ibarat diari aku sendiri kot, apa yang aku rasa, apa yang aku pendam, apa yang aku terfikir-fikir selama nih..apa yang terlintas kat hati aku, semuanya akan ditulis kat sini..mungkin sebab sejak dari dulu lagi..aku memang suka menules diari..sejak aku darjah 6 sampai form 5 aku masih menules diari yang berbentuk buku, tapi sekarang aku dah tak dak diari..lagi pun macam tak selamat jer kalau ada diari sekarang..hehehe...that's why aku jadikan blog aku sebagai tempat aku nak luah apa yang aku rasa mungkin~~

‎~✿..Ya Allah,
jika dia yang Engkau ciptakan untuk mengisi KEKOSONGAN ini,
sampaikanlah kepadanya..
jika dialah yang TERBAIK untuk hidupku dan agamaku,
maka mudahkanlah jalan ini untuk ke sana..
jika dialah yang tertulis sebagai TEMAN hidup dan matiku,
PANJANGKANLAH hubungan ini serta ikatan ini hingga ke akhir hayat..✿~


Ermm...ayat nih aku copy dari fesbuk..well sejak dua menjak nih aku memang suka sangat qoute-qoute macam nih. Especially qoute about love kan, serius aku memang jiwang + galak + wajib kahwen awal..Kalau nak ikutkan, aku memang nak kahwen awal pun. Aku memang gembira + happy kalau ada orang nak ajak aku kahwen...hahahahaha~~gilo...padahal aku demand kot..nak yang ensem..yang muka ala-ala korea..mamat jambu...aku nak jugak laki yang education dia ok lar..sekurang-kurangnya sama macam aku mungkin, i mean..ada degree mungkin~~ then mampu sara aku dan anak-anak bila dah kahwen nanti..maksudnya dia ada kerja tetap lar kan..aiseh...serius kot..aku nak kahwen!! ada sapa-sapa dak yang sudi jadi calon aku? cepat bagitahu..nanti aku buleh selidik pasal latar belakang korang~~ =)

Hahahaha~~kalau buleh aku nak ler lelaki yang mampu bimbing aku. Sekurang-kurangnya aku terbimbing ke arah jalan yang benar..aku nak seorang lelaki yang berpegang pada agama ISLAM, tahu tanggungjawab dia sebagai seorang suami dan ayah pada bakal anak-anak aku lar kan..memang aku nak kahwen awal, tapi benda yang paling aku bimbang, aku takut aku dapat suami yang tak bertanggungjawab..serius aku takut..why aku takut sangat? ermm...mungkin sebab aku pernah hidup dalam situasi yang macam tuh, mana mungkin aku sanggup nak hidup dalam situasi yang sama..

Walaupun sebab situasi macam tuh berlaku dalam hidup aku, aku mampu berada sampai tahap sekarang...tapi mana mungkin aku nak ulangi kehidupan yang macam tuh. Aku memang nak didik anak-anak aku dengan sempurna insya ALLAH, maksudnya tak kan dimanja-manja sampai dorang pijak kepala aku..tapi biarlah aku dan bakal suami aku bersama-sama sediakan keselesaan tuh..bukan senang sebenarnya seorang ibu tuh nak kontrol semua benda..that's why kalau ada ayah..insya ALLAH anak-anak mampu dikawal dengan baik..ameenn~~

Sebagai seorang perempuan jugak..aku tak nafikan..aku bukanlah wanita yang sempurna..dan aku sebenarnya takut kalau aku terpaksa bermadu..serius aku harap aku bukan di antara wanita yang akan dimadukan..why? sebab aku tahu aku tak layak untuk terima payung emas di syurga nanti..

oleh sebab aku demand..heheh...ok..aku akan terima suami aku seadanya..ensem tuh letak tepi tapi kalau sejuk mata memandang pun dah ok what!! hahahah..yang penting dia beragama...tanggungjawab..dia buleh lindungi aku..dia tak penakut macam aku..hahah..urmm..kalau dapat yang pandai memasak macam ayah aku, lagi aku suka!!

p/s : bak kata member aku, kita kena yakin jodoh kita ada..yeah..aku yakin jodoh aku ada...aku harap aku mampu jadi yang terbaek dan isteri yang solehah untuk jodoh aku..ameen~~ok..aku tak mau demand sangat dah..sob-sob

Related Posts with Thumbnails