BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, October 11, 2011

ReNtEtAn DaRiPaDa PeRiStIwA iTu..

Ok...sebenarnya kejadian nih dah berlaku selama lebih kurang dalam 3 or 4 hari yang lepas lar..masa aku dan grupmet aku sibuk sangat nak siapkan rakaman suara untuk assignment kitorang. Nak dijadikan cerita, malam sebelum tuh kan aku dok sembang-sembang pasal hati dan perasaan dengan beberapa orang grupmet aku nih, apek, akmal dan kebetulan Ho pun join jugak (dia sesat) - baca entry nih - GALAK

..Satu jam sebelumnya..

Malam tuh, kitorang dok sembang-sembang masa tengah siapkan props pakaian kitorang. Lepas tuh, Akmal nih tiba-tiba buat emo...dia nih sebenarnya tak pernah serius, tapi bila dia cakap macam nak serius (baru cakap) aku tengok macam dia nak marah aku jer...sedih jer aku sebab takut kat dia..then aku pun buat ler ayat tacing sikit...tapi aku memang terasa lar jugak sedihnya weh...macam kena marah sebab buat dosa besar jer..aku cakap..

"Sampai hati...dari pagi sampai malam semua nak marah-marah aku..
aku tau lar tak dak orang suka aku...
sobsobsob.."

Lepas tuh buleh akmal nih gelak-gelak kat aku...lepas tuh dia buat muka serius balik dan marah-marah aku lagi...geram betol aku..dah tau aku takut tengok muka dia, buleh pulak dia naknak jugak buat macam tuh. Ok fine..tiba-tiba apek nih menyampuk...

"Ang tak tau yam..aku suka kot kat ang.." sambil melawak + sibuk buat kerja..

Aku pun dengan menyampah nya cakap balik...

"Eleh..tau dah ang suka kat mana...tak senonoh ler tuh...

"Haa...macam nih lar...suka ler fikir aku nih jahat sangat...ye lar...aku jahat"

Lebih kurang macam tuh ler ayat dia bagi kat aku...Lepas tuh dengar ler suara akmal dok gelak-gelak...dan dia terus menyampuk

"Weh...ang nih yam...ang nih...meh sini aku nak bagitau part mana dia suka ang..."

aku dengan malas nak layan pun dengar je lah...

"Dia suka bila ang cakap...jaatnya~~" gelak tak habes lagi...aku pulak mencebik jer kat sebelah dia...apek plak buat muka pasrah buleh..

"Ye lar..aku nih jahat kan..." cakap apek lagi...tapi aku malas nak layan..aku buat bodoh jer...

Ye lar..macam mana aku tak cakap dia jaat weh...selalu sangat kacau aku..asyek-asyek nak kepung aku lah..nak kutuk-kutuk aku lah...siap pernah kondem lagi aku tak pandai cari pakwe..agak-agak ah...pernah kot aku marah sampai nak nangis sebab dia...memang dia sangat nakal + jahat...sangat-sangat jaat..ok..stop kejap!

Esoknya...dia kacau aku lagi...kacau tak mau-mau lah..sampai memang lambat gila kerja kitorang nak siap..At last, aku dapat satu idea untuk kenakan dia...aku dengan penuh keyakinan gila nih, aku cakap..

"woi...
tak abeh-abeh nak kacau aku..
aku tau ah ang buat semua nih sebab ang suka kat aku kan..."

Aku bengang sampai aku ulang banyak-banyak kali..aku siap seduce dia balik..macam mana dia kacau aku..macam tuh lah aku buat sampai dia deny dan merah kot telinga dia..mata dia tuh plak kecik jer..malu kot...hahahah...padan muka kau! Aishhh...tapi malangnya...benda tuh hanya sementara..sebabnya, tiba-tiba aku rasa berdebar yang amat...aku tak buleh pandang dia langsung...

Ada satu time tuh..aku nak kena rakam suara aku...bayangkan..oleh sebab debaran + kekalutan yang berlaku tadi..hati pun jadi tak senang gila-gila..aku tak buleh langsung bawak watak tuh...sampai berminit-minit jugak ah dorang semua tunggu aku buleh bawak watak...masa tuh aku berlatih depan dia...memang tak jadi langsung..siap kena marah-marah dengan akmal lagi..at last aku berlatih bukan di depan dia..gila...terus aku buleh bawak watak dengan jayanya...!

Lepas kejadian tuh..aku dan dia terus kekok...kalau dulu dia suka kacau-kacau, sekarang dia segan dah..sebabnya dia dah tak kacau-kacau aku dah..paling aku bengang sekali..dia sangat lah susah nak sembang dengan aku..aku pun tak paham apa masalah dia..kalau dia cakap dengan aku, memang dia tak pandang dah mata aku...tapi aku pun sama jugak..memang aku tak nafikan, aku sendiri pun jadi huru hara jugak sebenarnya.

Aku bukan apa..aku ok jer kalau dia pun buat bodoh jer..ni tak..buleh pulak dia buat malu-malu bewak dengan aku..bukan dia tak kenal aku..aku memang gila sikit orangnya...ermm..aku rasa dia tak suka kot aku usik-usik dia..mungkin dia kaw-kaw ingat aku suka dia nih...padahal tak dak nya aku nak suka dia...aku nih dah tak buleh nak jadikan dorang lebih daripada seorang kawan...so tak yah lar bimbang..kalau even aku berdebar pun, tuh hanyalah sementara sahaja ok..berapa lama dia jadi macam tuh..sembang pun tak sangat dengan aku..diam bodoh jer..mula-mula aku bengang jugak..

Mulanya, aku buntu jugak...sangat obvious yang dia jadi pelik dengan aku..sangat-sangat..sakit gila kot hati aku nih...aku cakap dengan dia, dia jadi pekak..bangang betol..aku pun ambek keputusan untuk cerita kat mak + bff aku..ahlamdulillah ler...lepas story kat mak aku, aku rasa tenang sangat...mula-mula kacau jugak kot jiwa aku..aku pulak jenis yang suka cari pendengar untuk masalah aku..thats why aku perlukan mak aku masa nih.

Aku pulak siap mesej dia lagi kot..aku cakap aku melawak jer..jangan ler sebab isu tuh dia jadi kekok dengan aku..alih-alih..buleh pulak dia tak reply..setan betol mamat nih..esoknya..dia sengih jer..tapi kekekokan tuh masih terasa..then..aku try jugak lah..buat macam tak dak apa-apa..aku pretend yang aku tak pernah cakap macam tuh dengan dia.

Walaupun seksa jugak aku nak pretend macam tak dak benda yang berlaku...tapi aku try jugak ah..mulanya aku sedih jugak ah..sebab macam dia nak jauhkan diri..tapi hari nih aku dah ok..aku dah try untuk ikut rentak dia...aku tak kesah dah..lantak ang lah bro...lagi pun sebab ang ler aku terpaksa jadi the bad gurl...menduakan namja aku...+ mempergunakan skandal aku jugak..ini semua bertujuan untuk menghiburkan hati aku dari fikir pasal menda alah nih...

Last but not least...aku memang harap sangat dia bukan jodoh aku..even apa-apa jadi pun..even satu hari nanti aku suka dia ke..aku tak nak dia jadi jadoh aku...banyak benda yang aku perlu fikir sebelum aku nak jadikan dia lebih dari seorang kawan. Benda yang aku tak buleh lupa..apa yang dia dah buat kat member aku..sebabnya dulu aku lah antara orang yang paling bengang + marah + kecewa sebab dia tinggalkan member aku..so don't worry lar bro...aku tak dak hati + niat nak terima ang lebih dari seorang kawan...nak tengok ang sebagai namja pun aku kena fikir 2 3 kali jugak kot..sooo....jangan fikir bukan-bukan ler...meh ler kita jadi macam dulu balik yee~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails