BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, October 4, 2011

~bEaUtY LiEs iN tHe EyEs oF tHe BeHoLdEr~

Sebenarnya dah lama dah hati terniat nak tulis entry pasal nih~~sebabnya terasa satu kegembiraan bila dengar ada orang cakap somethings pasal diri kita...dan pada masa yang sama kita tak perasan langsung benda tuh menarik perhatian orang tentang kita. Aku sendiri tak sangka rupanya walaupun aku nih agak chubby, muka nih penuh dengan si parut dan jerawat besar-besar tapi ada jugak cantek aku kan. Biasa lar tuh...Allah cipta seseorang penuh dengan kelebihan dan kecantikan masing-masing...cumaaaa...kita sendiri tak pernah perasan yang kita pun ada daya penarik yang tersendiri...bak kata pepatah..

~~beauty lies in the eyes of the beholder~~

Bukan nak cakap yang aku nih lawa...dan bukan jugak nak cakap yang aku nih dah jatuh hati pada orang yang bagitau kecantikan aku kan....semua tuh bukan yerk~~tapi aku rasa hepi sebab ada jugak orang yang perasan kecantikan yang tersembunyi dalam diri aku nih. Eceeehh~~gila bapak poyo aku cakap macam nih kan..=)

Ceritanya macam nih~~Aku dengan dia (member) selalu lar dok lepak sama-sama kan..sembang pasal problem, masalah, problem, masalah..=) dia nih pulak suka sangat lar dok tegur-tegur pasal jerawat aku dan kadang-kadang tuh suka lar dok kutuk-kutuk aku.. Dia pesan kat aku,

"kalau hang nak kurangkan jerawat hang...hang kena start tido awal lar dari sekarang..
jerawat akan naek kalau hang selalu tidur lewat.."

Aku pun start lar pegang kata-kata dia nih sebagai satu petua untuk aku kurangkan jerawat aku kan..Padahal baru dua hari..hahahah...Pernah dulu, dia cakap kat aku...

"kening hang dah elok la...
nanti hang tak yah cukur bulu kening hang tau..
nanti jadi tak cantik..hodoh jer.."

Ermmm..aku tau, ada budak kelas aku yang cukur bulu kening..mungkin dia tengok huduh..thats why dia nasihatkan aku kot..tapi aku tak paham apa pasal lar ramai sangat orang selalu tanya aku nih cabut bulu kening ke...aiseh...dari sekolah menengah lagi ramai orang selalu komplain pasal kening aku sebenarnya..

Pada hari yang lain pulak...masa tengah dok siasat sejauh mana kenazakkan muka aku nih...dia cakap...ermm...

"gigi hang lawa.."

Pastu aku pun cakap..

"kalau macam tuh..
nak bagi orang tergoda kat aku aku kena cakap sampai nampak gigi jer kan..
biar orang yang aku suka tuh..
asyek tengok gigi aku yang cantik nih jer kan..
hahahaha..."

Normal lar...masa aku dok sekolah menengah dulu memang ada sorang member aku yang sangat suka tengok gigi aku. Dia selalu cakap gigi aku lawa...aku naek stress jugak sebenarnya sebab dia asyek dok tanya aku pasal benda yang sama jer...aiseh~~

Konklusinya...huh~~apa pasal orang lain yang nampak semua tuh? orang yang aku suka tuh??macam mana ye?dia pernah tak perasan aku ni cantek ke tak? ada cutenya ke tak?

P/S: tapi sebenarnya aku sekarang makin was-was sebab aku takut dia perasan yang aku suka dia...erkkk..bukan aku tak suka dia perasan yang aku suka dia...tapi aku malu..sebab aku takut..apa jadi kalo dia tak suka aku lepas tuh dia terus rejek aku...malu lar aku..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails