BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, June 26, 2011

SuKa..CiNtA..SaYaNg..MiNaT..aku konpius~~

Ermmm...tiba-tiba hati nih excited sangat nak cakap pasal menda alah nih..aku terfikir suka, minat, cinta dan sayang tuh apa yang membezakan semua tuh? Aku jugak terfikir, aku nih pernah ke betol-betol jatuh cinta especially cinta pandang pertama yang orang selalu dok cakap-cakap tuh. Aku sangat konpius sampai aku terfikir, aku nih sebenarnya macam mana? Maksud aku, bila hati aku dah tertarik pada someone tuh, tuh maksudnya aku nih dah suka ke..minat ke..or sayang kat dia tuh? Tapi yang aku dapat pastikan hati aku nih, aku cepat sangat teruja tengok someone tuh bila ada something yang boleh buat aku tertarik bila aku tengok wajah dia...YES...aku memang pandang paras rupa sikit..sikit je..tak banyak pun ok..=)

Selalunya, aku suka lelaki yang jambu sikit..kulit cerah gitu..tapi part yang aku suka sekali part mata dorang...most of guys yang selalu dok buat aku syok sorang-sorang nih sebab aku teruja tengok mata depa...sangat suka..sangat cumel..bulu mata tuh lentik jer. Tak pun muka dorang tuh jambu jer. Hahahahaha...aku memang dah gila lar bila jumpa laki begitu..sampai setiap hari aku rasa best jer kalau dapat jumpa dorang..rasa macam hidup nih bahagia jer..kadang-kadang terasa macam setiap apa-apa jer yang aku buat tuh...selalu bertujuan untuk nak tarik perhatian dorang...waaaaahhh..mimpi je larr...padahal aku tak pernah pun berani nak buat macam tuh..hahahah. Sebab apa ea aku tak berani?

Sebabnya aku tak pernah ada keyakinan yang aku mampu nak tarik perhatian dorang. Yes..lelaki especially yang ada rupa memang demand tuh dapat perempuan yang juga ada rupa..bukan dorang jer..boleh dikatakan majoriti makhluk yang bergelar manusia nih, sangat memandang pada paras rupa kan? Macam aku, aku sendiri pun pandang jugak paras rupa nih..tapi normal lar, taste aku tak dak lar sama macam taste orang lain kan. Lagi satu, suka macam mana pun aku kat dia, aku tak pernah lar nak mention or buat isyarat yang aku suka dia. Cuma pernah lar dulu, masa aku gila gatal excited suka kat someone tuh, aku asyek cakap pasal dia je...cuma sekarang nih aku niat nak simpan dalam hati jer...hahahah...tak nak dah cerita pasal orang yang aku suka nih.

Lagi lawak kalau bila aku suka Si A, pastu bila aku terasa Si B nih sangat lar menarik perhatian aku. Secara tak langsung terus aku dah tak suka kat Si A nih, aku pun meneruskan niat untuk menyukai Si B plak. Kalau dulu lagi teruk, katakan lar aku dah boleh bercakap dengan orang yang aku minat kan, konfem lepas tuh hilang terus minat aku kat dia. Aku pun dah tak berapa kisah sangat pasal dia.hahaah~~bengong~~gila gatal aku..tapi aku suka dan minat mereka semua dalam diam jer ok..tak daknya aku nak mainkan depa ke apa ke..bagi aku, main perasaan orang nih tak elok...kalau kita tak suka orang maenkan kita, kita jangan lar nak maenkan orang. Biar kita suka orang dalam diam dari kita nak mainkan orang terang lagi bersuluh...aku pulak bukan jenis yang reti nak maenkan orang..hesh.stress jugak tak reti nak kapel lebih dari satu pada satu-satu masa nih.kan-kan?hahahah~~

Teringat masa sekolah rendah dulu, nak kata gatalnya aku dan kawan-kawan yang laen nih. Kitorang siap buat senarai ciri-ciri lelaki idaman. I mean, bakal suami lar...bayangkan, padahal masa tuh aku baru jer Tahun 6 ok! Kecik lagi...tak matured lagi...Otak tuh fikir macam-macam bajet macam dah besar lar kan..hahahah~~kalau tak silap aku lar, antara ciri-ciri tuh..pandai main bola sepak,minat bola sepak, peramah, handsome, suka senyum, kelakar..yang lain aku tak berapa ingat dah...sebenarnya..aku nih memang minat bola dari kecik lagi. That's why lar, ciri-ciri lelaki idaman aku masa tuh dipengaruhi oleh minat aku jugak...hahahah~~ngeng betol lar kan...

Kesimpulannya kat sini~~aku nih belum lagi jumpa SAYANG dan CINTA tapi aku selalu bertemu dengan SUKA dan MINAT..Jadi...aku sendiri wonder, apa pasal lar aku nih cepat sangat jatuh SUKA dan MINAT pada insan-insan yang bergelar lelaki nih ea? =) kena jaga mata lar lepas nih..kurangkan dok ngusha guys~~tapi, alang-alang tengah single nih..apa salahnya kan..hahaha

0 comments:

Related Posts with Thumbnails