BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Thursday, June 30, 2011

~~GeDiK tapi SeGaN~~

~~SALAM~~

Ermmm..masih lagi berkaitan dengan entry yang lepas, hahahah~~sebabnya perasaan syok sendiri terhadap beberapa orang tuh masih tersemat dalam hati. Walaupun aku tau peratus aku nak dapat salah sorang dari dorang tuh sangat lah tipis, tapi aku nak jugak suka dorang. Aku dah tanya dua orang member kamceng aku apa beza antara suka, cinta, minat dan sayang. Jawapan yang diberikan agak berbeza tapi membawa maksud yang sama. Haaa...ni lar kepentingan kawan, bila kita tanya seronok jer dia nak story sama kita. Hahaaa..(padahal aku paksa dorang layan gedik aku)

First...memang tak dapat dinafikan kesukaan-kesukaan aku tuh sangat pro maen bola sepak, tuh yang membuatkan aku lagi sayang dorang. Adakah mereka merupakan pemain bola sepak yang selalu keluar kat tv tuh? Tuutt..=) Hahahahaa...ada yang aku suka sebab dia macam poyo sikit, bajet kool, aku sendiri pun tak dapat nak agak dia tuh jenis yang macam mana. Mungkin dengan aku jer dia macam tuh, layan tak layan jer. Kadang-kadang bila mata bertemu mata tuh, terfikir jugak aku, dia nih tau ke apa yang aku tengah fikir sekarang nih? Kadang-kadang perasan jugak aku yang mungkin dia jugak suka sama aku.

Tak semestinya handsome tuh menjadi satu keutamaan buat aku untuk menyukai seseorang. Bak kata member aku, ada sumtin yang kita suka pada dia, that's why kita tertarik pada dia or tertarik untuk mendekati si dia. Cheeewaah...yes!!benar....semua itu benar belaka...betoi kot..kalau kita suka tengok muka dia yang sentiasa manis bila jumpa kita pun, itu dah memadai untuk kita suka nak jumpa dia lagi. Kalau dia ala-ala taf macam HYUN BIN, pun aku suka jugak. Kalu betoi-betoi HYUN BIN dok depan mata aku, lagi lar aku suka...waaaa~~~suka HYUN BIN maaa...sangat-sangat.

Ok..aku jenis yang bila aku suka, aku akan asyek cakap pasal dia jer depan kawan-kawan aku. Itu tahun lepas punya story, sekarang..aku suka tanya tentang perasaan aku kat member aku, lantak dorang lar dorang nak jemu ke tidak melayan pertanyaan aku, yang pastinya aku tak pernah bosan untuk bertanyakan kekonfiusan aku itu. Kali nih aku tak bagitau lar sapa yang aku suka, sebabnya ada orang cakap, kalau kita suka someone dan someone tuh tak pernah tau dan tak tau yang kita suka dia, kita dapat pahala sebab suka dia. BETOI KAH? Aku sendiri pun tarak tau, tapi ini lah prinsip yang aku pegang sekarang. Then bila aku jumpa dorang...DAMN..gila bapak aku tak buleh nak pandang mata dorang, nak bercakap tengok mata pun tak mampu. Jantung tuh, dup dap jer...

Damn perasaan macam nih, padahal crush jer pun, bukannya betoi-betoi namanya cinta kan. Dah la crush tuh kat ramai orang, tapi bila dah jumpa bule pulak tak mampu nak pandang mata. Kepala hotak aku lar kan...sudahnya setiap hari hobi aku dok membaca TERFAKTAB...nak sedapkan hati sendiri, ini je lar yang aku mampu buat..hahahah...

Then, hari nih aku tanya classmate lelaki, aku tanya dua orang jer yang aku rasa dia mang bule bagi aku nasihat pasal SUKA aku nih. Bila aku tanya pada Si A, macam mana kita nak tau lelaki yang kita crush tuh ada hati jugak kat kita sama ada dari segi perlakuan dia, layanan dia pada perempuan tuh dan renungan dia. Si A tanya aku balik...

Aku tengah perasan ke? Cesss~~tak guna gila soklan yang dia bagi buat aku terkedu sudah... Hahahahaa..ok fine...dia cakap lelaki nih kalau dari segi layanan, normal sebabnya dia memang suka layan perempuan macam special sikit..padahal semua perempuan dia layan macam tuh, sama sajork cuma perempuan sajork yang suka fikir lebih dari ruang lingkup yang sebenar. Si A cakap lagi, hanya lelaki berani yang mampu pandang perempuan tuh sebab nak mention yang dia jugak suka akan perempuan tuh. Tapi Si A cakap, orang sekeliling jer yang tau renungan dia tuh renungan suka atau sebaliknya.

Bila aku tanya wajar ke aku bagitau yang aku suka beliau, tak ke nanti membuatkan kesukaan aku tuh menjauhkan diri dari aku. Mati lar aku kalau kena reject kaw-kaw punya. Si A cakap, rileks beb..tuh pengalaman..normal lar kalau kena reject..dia cakap, kalau dia, dia tak rugi apa-apa kalau ada orang suka dia....cesss....memang hang tak rugi sebab hang lelaki dan hang di pihak yang mereject itu!!

Si B pun cakap benda yang sama..cuma bila aku tanya aku tak pasti sama ada suka aku tuh suka betol-betol or suka kejap-kejap je..then dia cakap..cuba hang bayang kan, kalau si laki yang hang suka tuh eksiden, hang sanggup tak nak jaga dia? kalau dia cacat hang sanggup tak nak terima dia? Time nih aku terkelu...serius aku speechless~~lama sikit aku jawab...tapi aku baru suka...tak bercinta lagi, kalau dah bercinta mesti aku akan jaga dia..mesti aku sayang dia. Si B pun bantah..jangan cakap weh..ada orang buleh putus tunang sebab cik awek dia eksiden dan tidak cantek sudah...rite now...i'm really-really speechless!!

So...pesanan yang aku dapat, kalau hang mampu suka dia dalam diam tanpa beritahu dia dan ang buleh hidup bila tengok dia keluar dengan perempuan laen, ok go on...teruskan suka dalam diam..

Tapi kalau hang tak mampu nak tengok dia bermesra dengan perempuan lain...soo...better..go and tell him.. ARGGHHHH~~~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails