BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Monday, December 27, 2010

cEriTa tEnTaNg DiAri..tUtUp kEmUdiAn BuKak sEmuLa?

Malam nih, asyek jer aku tengah melangut dalam blik sambil bermesej dengan member aku (adik-adik aku pakat konker laptop). Aku pun buat keputusan untuk meneruskan mesej dengan member aku, rupanya beliau sedang membakar diari beliau. Ermm..baru teringat, aku jugak kena bakar diari aku. Bimbang jugak nanti masa mak aku tengah kemas dibaca nya diari aku naiya beb. Tak pasal-pasal cerita beberapa tahun lepas ada dalam genggaman mak aku! oh..noo...~~
Best ada diari..seolah-olah kita ada teman yang boleh diluahkan rasa yang terbuku di hati

Cadangnya nak bakar semua diari nih, tapi hari dah lewat dah masuk senja dah. Jadi aku pun bukak lampu bilik dan secara pelan-pelan baca sehelai demi sehelai diari aku nih. Ces, muka surat pertama cerita pasal lelaki? Esh..tahun bila punya diari nih? Aku pun tengok kulit depan..owhh...masa form 4, gila...tahun aku jadi galak + gatal = di iktiraf oleh bacthmate kat geng aku sebagai set-set 9G.

Ok..page seterusnya...cerita pasal aktiviti sepanjang hari kat sekolah di mana masa tuh aku selalu tuang kelas. Maklum lar, bila masuk form 4 cikgu sekolah asyek mintak tolong macam-macam dan time nih lar aku ambek kesempatan untuk tuang kelas. Ces, pemalas jugak aku nih, belajar tak mau..sebab tuh lar aku sangat malas untuk struggle time SPM. Agak menyesal dengan keputusan yang aku dapat satu ketika dahulu sebenarnya.

Ermmm..aku yakin jer, if dulu aku rajin baca rajin buat latihan dan selalu dengan cakap mak aku, konfem result aku tiptop. Oppsss...usah menyesal sebab setiap yang terjadi tuh ada hikmahnya kan. Sekarang aku dah sedar dan aku harap adik-adik aku tak ikut jejak langkah kakak dia yang seriously suka main dan anggap form 4 just tahun untuk berbulan madu.

Aishh...terbagi motivasi pulak..then aku find out something, tentang sesuatu yang satu ketika dahulu aku mati-mati menafikannya. Itulah benda paling bodoh yang aku terbuat dan aku tak pernah ngaku kat member aku walaupun dah banyak kali depa cekup aku. (macam kena tangkap basah pulak) hahahah...zaman tuh, kalau nak sembang dalam kelas masa cikgu ngajar senang jer, ambek kertas, tulis dan pas kat member. Make sure cikgu tak nampak ok!

Hahahaaa...dan tak sangka aku masih simpan semua tuh. Betapanya lawak dan best zaman sekolah dulu. Terasa macam nak balik semula ke zaman jahiliah islamik tuh..hahahah...(zaman ap nih??). Aku jugak simpan satu surat dari member aku, surat yang pemberi semangat pada kami (geng aku) yang kena kutuk dengan budak-budak lain. Huh...tak sangka aku masih simpan surat tuh jugak!!

Bila fikir-fikir balik, tak sangka aku dah sampai ke tahap nih dengan merentasi cacian dan makian. Dengan adanya semua tuh sebenarnya dah jadi pemangkin semangat pada aku. Akhirnya cacian dan kutukan tuh jadi catalyst pada kejayaan aku sekarang. Hurmmm...terasa macam sayang pulak nak bakar diari nih. Tapi kalau simpan pun, just buleh tengok dan gelak atas kebodohan diri sendiri satu ketika dulu..

p/s: rasanya tahun depan nak guna jugak lar diari kan..best sangat kalau ada diari

2 comments:

hans said...

wah
den kitar semula jer diari
tapi waktu dlu2 lah
dah lama xtulis diari
heheheh

P/S : 5 Perkara Yang Aku Tak Suka Bila Terperangkap Gara - Gara Kesesakan Jalan Raya

Qib said...

yamm. hehe
ak dulu semua famili ak da baca, setan woo

Related Posts with Thumbnails