BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Saturday, December 25, 2010

100penulis mEncUnGkiL bAkAt YaNg TerPeNdAm

Salam semua..aku menulis sambil menonton sebuah cerita hantu, HAUNTED CHANGI..nih bukan aku yang nak tengok ok, seperti yang semua sedia maklum aku nih penakut orangnya. Kakak aku lar nih, dia suka sangat tengok cerita hantu, bila dia takut, aku pulak kena teman dia. So, dah sambil-sambil tengok, elakkan diri konon-konon tak tengok dengan cara dok depan laptop buat entry kan, hahahah..

Ok..nih tak dak kaitan pun dengan tajuk entry kali nih, just mukadimah jer nih. Aku nih, jarang sangat nak blogwalking sebabnya bila aku balik rumah banyak jer benda yang aku nak buat kan. So tak sempat lar nak online, tapi...satu hari masa aku tengah cari bahan sikit, aku pun ambek kesempatan lar berblogwalking kan. Masa tengah syok baca entry member aku, aku terpandang satu banner nih.

Haaa..bukan banner kat tepi jalan ok, tapi banner kat blog member aku tuh. Tajuk macam menarik jer, so aku decide nak klik ah. Aku memang mudah tertarik dengan tajuk sesuatu artikel sebelum aku baca dan tinggalkan komen. Nama blog nih 100penulis, nih lar pertama kali aku singgah kat blog tuh. Kebanyakan artikel yang di tulis memang best lar sampai start dari hari tuh aku kerap jugak singgah sana kan.

Pada pendapat aku lar, blog nih memang bagus sebab bukan sorang jer yang menulis tapi lebih dari sorang. Penulisan diorang buat pembaca seolah-olah lebih mesra dengan diorang. Bagus sebenarnya macam nih sebabnya, bila kita start nak menulis kita perlu jana idea dulu. Perkara yang kita nak tulis pulak berkaitan dengan apa, so konfem lama-lama buleh buat kita jadi kreatif dan suka berfikir.

Bila nak senang idea nih keluar kena lar banyak membaca kan. Secara tak langsung kita pun akan menggalakkan diri kita untuk kerap membaca kan. Haa...tengok, terus dapat cungkil bakat yang terpendam dalam diri tuh kan.

p/s: Korang try lar jenguk-jenguk blog tuh ea..=)

8 comments:

Zulkifly Omar said...

As6
salam, singgah kat sini. join 100 penulis ek.. sama larr kita.. saya pun baru gak ni.. hehe.... harap sama-sama kita dapat bagi komintmen ngan blog ni...

latest entry:http://darikuzulkifly.blogspot.com/2010/12/tidak-marah-bila-dremove.html

faizalnizam said...

AS6..

Salam kepada editor 100Penulis drpd editor 100Penulis :)

sedang dalam usaha menyiakan assignment no6 100Penulis.

satu perkara yang saya setuju dalam entri ini, kena banyak membaca, baru ada idea. Memang, untuk jadi penulis yang baik, kita mesti lebih banyak membaca drpd menulis :)

Latest Entry Fyzal: He Went Distance With Champ By 15 Rounds

syaftome said...

hi there...

salam perkenalan jgak...
and nice meeting you too...

and yeah...
good luck to us...
hopefully, we'll bring 100p as a new thing...in malaysia...who knows...

Qib said...

yam ak da tau da..
hang memang suka membaca.. ><

Mizz Coki said...

Wah tak sangka kita kongsi minat yang sama! 100 Penulis memang platform yang bagus sebab ramai blogger-blogger dapat berkenalan secara online dan juga dapat berkongsi cerita.

Bacalah entri I yang terkini!! Tips Utk Mengelak Dari Mengantuk di Ofis

Mizz Coki said...

AS6

Wah peminat cerita hantu ye? Eh, bolehlah lain kali kongsi citer seram kat 100Penulis. Terbaik!!!

Entri terkini: Tips Best!

Mr.TN_SkY said...

AS6

Salam kenal dari geng 100 penulis...hee..

hehe..SkY pun baru diapprove nie..mintak tnjuk ajar..hehe

keep on blogging k? moga trus mnghsilkan entri2 yg bermanfaat hehe

Mr.TN_SkY said...

As6
salam kenal dari geng 100 penulis =_=

ha..SKY pun abru diapprove je..hehe..mintak tunjuk ajar taw..

aa keep in blogging k? moga kita sme2 dpt mnjdikan 100 penulis terus relevan hehe

SEDARLAH..ADAKAH BENAR KITA SAYANGKAN IBU BAPA KITA?

Related Posts with Thumbnails