BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Saturday, December 4, 2010

..aKu dAn KaMu TuNgGuL aTaU tUgU..

Akhirnya, dapat jugak aku mencurahkan sepatah dua kata kat sini sambil menggalakkan jari jemari aku nih terus menaip dengan lajunya. Sebenarnya aku nak buat sedikit ulasan tentang citer korea yang aku tengok tapi sedikit terganggu bila aku dengar family aku kecoh marah-marah sebab harga barang naek. Errrmmm...sapa tak marah, dalam masa sehari dua tiga harga barang yang naek. Sedangkan pada mulanya harga minyak dan gula sahaja yang naek.

Cantek jer tunggul kayu nih kan..heheh..apa beza tunggul dengan tugu ek?

Memang lar, kalau dah harga gula naek, secara tak langsung semua harga barang akan naek. Aku tak paham lar, dulu bukan maen turunkan harga minyak tapi sekarang naek kan balik. Memang lar setiap tahun harga minyak akan naek, tapi tolong lar konsider sikit. Bukan semua orang Malaysia nih kaya, gaji bukan semua orang sama. Lu pikir lar sendiri..karang mau aku komen lebih-lebih tak pasal-pasal kena balik. Lagi pun, kalau setakat kita yang tak dak title apa-apa nih bercakap, konfem tak dak kesan pun.


Kalau kita tak rasa terbeban, cuba fikir pasal orang laen sebabnya bukan semua orang macam kita. Kita nih hidup bermasyarakat, bukan hidup sorang-sorang dan boleh buat keputusan sorang-sorang. Setiap keputusan yang kita buat kita kena konsider orang yang ada di sekeliling kita jugak. Nak jadi pemimpin bukan perkara yang mudah, even kepimpinan kita tuh sekadar mengetuai sebuah family sekali pun.

p/s: aku sangat tak suka politik..tapi tak bermakna aku tak ambek tahu langsung ea.

1 comments:

Unknown said...

hrge minyak da nek yam..
huhu..
tipis hrpn aq mo bwk kreta ..huhu

Related Posts with Thumbnails