BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, November 9, 2010

..TeRaSa MaCaM tErSaLaH piLiH COURSE jEr..

Kenyang lagi nih, baru lepas makan..so mood nak study tuh ada tapi malas lagi nak start masa perut tengah kenyang. Nanty tak pasal-pasal tertido pulak aku kan. So..aku memang tak akan sama sekali menggalakkan tubuh aku study masa perut tengah kenyang ok.

Tadi masa tengah beli makanan kat kafe, terjumpa lar sorang member aku nih. Well..biasa lar, mamat nih memang kaki psiko sket..aku sendiri pernah lar jugak 2 3 kali ter'psiko' dengan kata-kata yang terkeluaq dari mulut beliau. Nak tau dia cakap apa tadi? Dia cakap..

"Aku asyek study jer..sekarang kat library..malam pun p library lagi. Ni pun stop study jap sebab nak makan."

Itu lar ayat beliau pada aku dan CIK FATEN..aku nih dengar jer sambil memuji kejantanan beliau study dengan bertungkus lumus you!! Eleh, tak pe lar..dia jer yang kuat study..aku nih biasa-biasa sajork..huk3...janji rock..hahahha...Aku ada lagi 3 paper before cuti sem 16hb Nov nih..dan 17hb teros raya haji. Jadi aku rasa agak tertekan sebab exam paper PJ (last paper) sehari sebelum dapat cuti. Bukan apa..before balik umah beraya selama sebulan nak kena kemas dan kosongkan bilik sebab KDC nak masuk bilik..menci100000x..

Naknak pulak esok dan lusa exam straight kot..paper math pulok tuh..haish..stress jiwa..kadang-kadang aku rasa macam tersalah pilih kos pun ada. Aku pun tak paham..selama 4 sem + sem = 5 sem dah ni..maths tuh tak pernah pun dapat A..asyek B+, B, B- paling teruk C lar..huh...apa lar malang sangat naseb aku nih..pernah jugak lar aku suarakan kekecewaan dan penyesalan aku aku kat rumet aku tuh..pastu rumet aku tarik ayat..

" alaa...rileks ah..tak semestinya amek kos tuh..subjeknya kena 'kompaseri' dapat A"

Hurmm..dia tak pa lar..memang minat maths..aku nih..nak kata minat maths? jauh sekali lar...tak tau lar macam mana buleh amek kos nih..dah lar nanty kena ngajar budak-budak..if tersilap ajar habes lar..tu lar, masa mula-mula isi borang dulu mak aku lar..suruh aku mintak maths or science je..mak cakap..if nak amek kos len, tak payah masuk maktab..aku pun terima jer lar..walaupun dalam hati, aku tak pernah langsung minat dan bercita-cita nak jadi cikgu apatah lagi cikgu maths..

Astafirullah...sebenarnya cita-cita aku dulu nak jadi pensyarah, peguam, saintis or doktor sebabnya..seronok sangat tengok depa semua dapat belajar kat negara orang. Jadi, kena lar cita-cita gah sket..baru dapat p luaq kan. Dulu, if orang cakap nak jadi cikgu..terdetik dalam hati, hih..jadi cikgu ja..boring nya hidup dia..sekali..amek kau..aku yang jadi cikgu...amek YOU!!

Sabar lar, minat tuh boleh dipupuk kan..=) insya ALLAH sekarang nih aku akan usahakan jugak nak tanamkan semangat dan profesionalism seorang guru dalam jiwa aku..YEAH YAM BULEH..!!

2 comments:

kukuchimachikumi said...

lek la yam....

tol lacm rumate ko ckp.....bkn pasti or compulsory nk kene dpt A pn..

at least pointer ko ok...

dpt degree n jd cikgu

t kuaq pn..x sure g jd cikgu math...'

ntah2 dok ajaq seni..amekYOU

Qib said...

yepyep..
for sure.
x yah la nak terpsiko ngn orang camni..
macam.. ehehe.. jer.. kan kana

Related Posts with Thumbnails