BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, October 1, 2010

..BaRu Ku TaHu..

Wah, serius bulan lepas sangat tak sempat nak bukak blog..nak jengok blog orang laen pun i tak sempat ok..Ini pun aku curi-curi ok, bukak belog dan menulis dengan penuh kosentrasi...ermmm...ok..kembali pada niat asal tajuk kali nih yer..


Dalam banyak-banyak orang yang berkait rapat dengan aku, semuanya suka sangat bela binatang peliharaan kan. Tak kesah ler, kucing ker, anjing ker, ikan ker..tikus mondok ker dan lain-lain..(ces..ayat pendahuluan pulak)..kalau tok aku, both of them suka sangat bela binatang. Normal lar, mau dok kat kampung, dengan anak-anak plus cucu semua ada kat bandaq mesti depa rasa sunyi kan. So salah satu cara untuk hilangkan rasa sunyi tuh kena lar bercakap-cakap dengan haiwan..hek3..


Dulu tok aku pernah bela ayam, bila dah ayam tuh besaq sikit habes sudah di sembelih..jadi tamat lar riwayat membela ayam-ayam yang gebu gila tuh. Bukan apa, nih mungkin sebab tok aku dah tak larat nak cuci taik depa, depa tuh suka sangat berak depan rumah tok aku kan. Aku pun kadang-kadang terdidik jugak untuk membuang taik depa tuh..heeee~~


Sebelum tok aku bela ayam nih, tok aku ada bela arnab dalam enam ekor macam tuh lar. Hurmmm...macam besa, letak dalam sangkaq jugak lar kan. Bau taik tak yah cakap ah, lagi busuk kot dari bau taik ayam kan. Tapi masa tuh aku tak wujud lagi, just my sister jer yang ada masa tuh, tuh pun usia dia dalam 2 tahun macam tuh.

Mulanya kami tak tau pun tok aku pernah bela arnab, mak aku lar yang cerita. Al kisahnya~~aku nak sangat bela arnab, tapi oleh sebab arnab yang tok aku bela tuh semuanya mati di telan anjing liar. Thats why lar mak aku tak kasi bela. mak aku cakap beliau tak sanggup nak tengok binatang yang beliau bela tuh mati macam tuh sajork~~


Ok fine...hasrat nak bela arnab terbantut. Lepas tuh, sampai sekarang tok aku suka sangat kucing dan ikan sampai mampu mempengaruhi cucu-cucu dia. Pada aku, aku suka bela kucing, arnab dan ikan. Entah lar, apa sebab aku suka benda-benda macam nih aku pun kurang pasti. Tapi apa yang penting, bila kita dapat bela dia dengan baik, ia memberi kepuasan dalam diri kita. Kadang-kadang stress pun buleh hilang tau. Adik aku sekarang tenagh bela tikus mondok, malmet kot namanya. Sangat kiut dan sungguh lar gebu nak mati macam anak kucing kot. Dia punya bulu tuh, kemas jer aku tengok..


Aku nih nak kata fanatik sangat tak de lar, aku cuma insan biasa yang berkawan dengan orang-orang yang suka gila kucing. Rumet aku gila suka sangat kucing plus best frenz aku jugak..Tapi,malang tidak berbau, kecintaan aku terhadap kucing perlu ada batasnya sebab hama kucing tuh membuatkan resdung aku menyerang dengan penuh emosi. Silap-silap sampai berair mata k0t + gatal-gatal mata, merah mata, bersin.

Ini ler malmet adik aku..cumil sangat..sekarang yang betina tuh tengah bunting..huhu..teruja aku nak tengok anak dia..hihi..

Cesss~~~sakit weh..rasa macam nak tercabut ja mata dari soket dia tuh. So, even kucing tuh sangat lar cumel bulu dia, aku tetap tahan nafsu aku untuk selalu sentuh dia. Itu pun makcik yang buang resdung tuh bagitau, mau tak, sampai sekarang pun aku tak tau yang aku sangat elergik dengan bulu kucing. Bukan apa, sebelum-sebelum nih aku ok jer mau nak pegang kucing, sejak dua menjak nih jer yang aku jadi gelong sikit.

3 comments:

kukuchimachikumi said...

2 LA..NK2 PLAK RUMATE AND SKE BANGET SME KUCEN...

SOH DIE MEN KUCEN KT LUAR JE...

JGN BWK MSUK BLIK....

Qib said...

haa.. xsngka yam berhati murni


Jum Singgah yer
Latest entry di:

Shocking Fact about Justin Bieber!

Qib said...

haa.. xsngka yam berhati murni


Jum Singgah yer
Latest entry di:

Shocking Fact about Justin Bieber!

Related Posts with Thumbnails