BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, September 21, 2010

BaGaIkAn PeLuRu BeRpAnDu

Ya Allah, banyak sangat assignment yang nak kena siap dalam minggu nih. Terasa jugak bahang kepanasannya sebab sampai turn nak menulis refleksi PBS tuh, masih lagi tak dak idea. Stress jugak sebab idea tuh tak nak keluaq + mood yang tak berapa nak wujud dan aku nih sangat lerr tak bersemangat. Padahal minggu nih lar yang nak kena submit, powerpoint presentation pun dalam minggu jugak nak kena settle. Lepas tuh nak kena keluaq cari dan ukur tempat-tempat yang nak letak awning..untuk assignment jugak nih~~

Huh...serabut kot aku semester nih, dengan portfolio pun aku tak sentuh lagi. Padahal sebelum nak masuk semester baru, macam-macam betol tekad dan azam baru. Ermmm...fullstop!! Aku tengah bengang kot hari nih dengan beberapa makhluk yang bernyawa...Bukan nak mengumpat bukan nak mengungkit + bukan nak mengata, serius aku memang marah laar dengan dorang.

Jangan suka maen facebook jer..coba-coba lar jadi berani untuk face to face pulak..

Nak melawak, nak tegur or nak komplen pon tengok tempat. Aku cukup pantang kot orang dok tengking or memang dia tuh jenis cakap tengking ke. Apa-apa hal pun serius aku tak suka dan tolong lar kawal sikit habit tegur or bercakap dengan gaya yang menjelikkan tuh. Aku tak kesah kot nak tegur aku, tapi cara berhemah lar. Tak dak lar nak cakap kuat sangat macam aku buat salah besar + tegur depan khalayak!! Face to face, baru menusuk terus ke dalam hati, sekurang-kurangnya ada terkesan jugak walaupun sikit kan.

Huh..tadi aku dengar nasihat dari Madam aku, dan antara nasihat beliau supaya dapat kekalkan hubungan kita dengan orang lain ialah...
  1. Don't judge a book by its cover
  2. Elakkan dari mengumpat clik sendiri - manusia tak semua sempurna
  3. Tolong kawal kemarahan - diam kalau tengah marah
  4. Elakkan jadi macam mami jarum - suka jaja cerita orang lain pada orang lain
  5. Tegur orang cara berhemah - jangan bajet macam kita tak pernah buat salah pulak

Ni lar maksudnya..kadang-kadang buku nih luar jer lawa..isi dalam belum tentu best dibaca kan..

Banyak lagi yang Madam pesan tapi aku tak berapa nak ingat sebab asyek dok gelak jer bila dengar beliau buat lawak. Memang best lar Madam nih sebab beliau suka bercerita dan memberi nasihat dan motivasi. Aku rasa seronok jer jadi student beliau..best wa cakap lu~~errr~~

1 comments:

Qib said...

haha.. tular.. tp ak suka tru fesbuk lg...

Jum Singgah yer
Latest entry di:

Lelaki kurang otak
Letter for adik part 2
Lelaki hensem dan Pompuan Gem--

Related Posts with Thumbnails