BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, August 29, 2010

dEsTiNaSi sEtErUsNyA kE TanJuNg MaLiM

Wow...masuk hari nih maknanya dah tiga hari di rumah Cik Yusra nih. Alhamdulillah..sedikit sebanyak mampu jugak aku menyesuaikan diri bersama family Cik Yusra. Yang agak spoil sikit nih aku asyek terbangun lambat - malu kot duduk kat rumah orang bangun lambat. Tapi bangga sikit hari nih sebab aku bangun lambat seminit dua jer dari Cik Yusra. Ces, nak poyo jugak walaupun terlambat seminit dua kan...wink2~~

Ok..asalnya kitorang nak bangun awal sebab cadangnya hari nih nak pergi melawat sekolah yang bakal kitorang buat PBS. Aku dan Cik Yusra bergerak ke Changkat Sulaiman dengan menaiki sebuah motosikal (skema kejap) yang di tunggang oleh Cik Yusra dan aku sebagai pembonceng. Hurmmm...nak ke Changkat Sulaiman dari Trolak nih just memakan masa selama 10 hingga 15 minit saja. Kitorang pusing-pusing sekejap saja sebab just nak tengok sekolah dan keadaan jalan macam mana kan..takut jalan busy ker.

Lepas tuh, Cik Yusra cakap mama dan papa dia nak ke Tanjung Malim sebab mama dia nak mencari tirai kat Riamoda. So, aku pun hari nih berjalan-jalan di Tanjung Malim sekejap sambil cuci-cuci mata cari bahan untuk buat projek kan. Masa nak g tuh, perghhh...sikit punya mengantuk lar, jadi aku pun buat poyo sikit mesej Cik Faten. Maklum lar, beliau dah bergerak ke sekolah bersama Cik Ayuni. Adeh, dia cakap best dan murid-murid tak sampai dua ratus orang dan setiap darjah ada satu kelas jer.

Sepanjang perjalanan nak ke Tanjung Malim tuh aku jumpa banyak jer masjid. Jalan-jalan kat situ sunyi dan hijau sangat..ada ler sebuah MRSM yang aku pi hari sabtu hari tuh. Aduh..sikit punya besar ler sekolah tuh, tak macam maktab lar aku..kecik! Tapi no wonder lar kenapa MRSM tuh besar sebab MRSM tuh khas untuk anak-anak FELDA jer sebab memang sekolah tuh pun namanya MRSM FELDA.

Macam biasa, seperti yang aku sedia maklum masa kat sekolah menengah dulu, yang Tanjung Malim nih popular dengan pusat pendidikan dan pusat perindustrian. So, nampak ler jalan nak ke PROTON. Ermm..Mr. Dot aku tuh memang bernekad nak kerja dengan PROTON. Ok, stop..sambung citer kita tadi lepas tuh jumpa Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS), nampak sekolah Cik Yusra SMKA Slim River dan paling best nampak UPSI.


Rupanya UPSI nih banyak jugak tempatnya, kampus dan kelas dia rata-rata. Paling aku rasa nikmat bila depan kampus dia tuh ada kedai buku! Banyak gila barang dia weh, jeles aku nengoknya. Tapi toksah cakap ler, dorang jauh dari bandar, payah nak keluar sikit. Kalau kat tempat aku nih, senang jer nak keluar..maktab pulak letaknya tengah bandar saja.


Kami pusing rata-rata tempat ler..pergi kedai baju, kedai komputer, kedai alat tulis dan pergi ikut Cik Yusra beli barang untuk buat kuih raya. Ermm..tiba-tiba rasa excited sangat sebab tak sabar nak balik rumah nak buat kuih raya. Serius sepanjang perjalanan ke Tanjung Malim nih terasa letih jer, ngantuk jer aku weh. Lepas habes shopping kitorang pun balik rumah...=) tunggu masa nak berbuka dan masak untuk berbuka..=)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails