BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, August 6, 2010

SoMeThInG yOu HaVe To FoRgIvE yOuRsElF fOr

Sesuatu yang perlu untuk aku maafkan diri aku apabila :

  1. Aku terpaksa membuat satu keputusan yang melibatkan orang laen sampaikan pada masa yang sama ada jugak lar yang tak puas hati dengan keputusan tuh. Sedangkan aku sikit punya banyak fikir tentang keperluan semua makhluk-makhluk yang terlibat.
  2. Seperti biasa, aku terpaksa memaafkan dan memberi ketenangan pada hati sendiri sebab terlalu jeles dengan sesuatu yang mampu mnggoyah iman aku..tapi aku tak dak lar sampai nak tarik ayat kalau aku tak dapat, hang pun tak buleh dapat..selalu aku akan set dalam mind, apa yang berlaku adalah yang terbaek untuk aku.
  3. Aku terpaksa bohong dengan diri sendiri dan orang laen tentang sesuatu yang melibatkan maruah.
  4. Bila aku dah terlanjur kata sampai membuatkan makhluk-makhluk tersebut terasa hati dan aku pulak yang terpaksa pujuk sebab memang salah aku. Kalau bukan salah aku, lantak kau lar nak merajuk berapa lama sekalipun ok!!
  5. Bila mana aku langgar perjanjian dengan diri sendiri tentang satu perkara. =)

Menjaga hati sendiri ke menjaga hati orang laen..yang mana lebih penting?

Bila jadi macam nih, terpaksa lar pujuk diri sendiri kan..sebab orang laen tak pernah nak ambek tau pasal hati kita. Selalu dorang asyek fikir pasal dorang jer, tak dak nya dorang nak fikir pasal orang laen. Padahal hidup dalam masyarakat kena lar saling memahami antara satu sama laen.

8 comments:

PinQib said...

yam.. hehe.. ko wat gak cabaran3 ni yer. hee. ak tersekat sampai num 1 jer..

tgk x belog br piqa>?

pearl apple said...

huhu..nape lak tersekat? ermmm..tgk da..sweet..terhina lak sebb aku je x dak..hihik.

PinQib said...

haha.. nak wat camne.. banyak ngat songeh.. sampai ak x tau nak wat camna dah.. piqah wat sekali jer. trus approve.. :)
jgan2 sdih3..

sweetie said...

hahaks aku pon tringin lak nk shut cbaran tu..hihi..

NICK IRFAN said...

eh! kenapa plak ni? mcm ade masalah je cte2 la sikit...

kukuchimachikumi said...

aq x smpt g nk ikut cabaran ni..byk gle cte aq nk tulis

hahahahahahaha

weh,yg ayat kalo aq x dpt die pn x leh dpt...cm agak2 sentap disitu....

bg aq jge ati orng lebih pnting...huhu

NICK IRFAN said...

ape2pun smoga masalah awk segera dapat diselesaikan.. amin.. :)

pearl apple said...

nick irfan: baek lah..sama2 kita doakan yerk

Related Posts with Thumbnails