BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Thursday, July 29, 2010

SaKiT FiZiKaL + SaKiT RoHaNi

Salam Syaaban semua..semoga semua sihat-sihat belaka yer..tajuk entry nih macam nak bagi motivasi pulak kan...tak dak lar, aku bukan nak bagi motivasi pun. Sekadar nak berkongsi perasaan yang sedang melanda dalam diri nih. Ok, berkaitan dengan sakit hati nih, aku nak story sikit pasal badan aku nih.

Oleh sebab terlalu aktif sewaktu kelas GERKO, aku punya kaki nih dah masuk kali kedua terseliuh. hari tuh aku terseliuh kaki kiri sampai tak boleh berjalan kan, alhamdulillah kali nih tak seteruk yang dulu. Just bengkak dan buku lali kaki kanan lebih besar dari biasa, masuk angin orang cakap kan. Kalau aku urut kaki kanan ni pun, tak lar sesakit masa terseliuh kaki kiri.


Masa silat pulak kaki kiri dan kaki kanan sangat memainkan peranan yang penting untuk aku. Jadi setiap kaki aku turun latihan silat, terpaksa lar aku keraskan kaki aku, dan pretend yang aku betol-betol pulih. Cik Faten pulak dok buat cerita fobia pasal orang cedera, nampak sangat nak bagi aku takut manyak-manyak lar tuh. Grrrr... Ini kata-kata doktor dan Kak Ika (Naib Pengerusi PSSCUH) beserta rakan beliau pada aku bila aku story pasal kaki aku nih..

Kak Ika: Yam nih, bahaya lar kalau selalu terseliuh nih..dah lar masuk silat, bimbang jugak tau sebab takut nanti maken cedera terok pulak.
Kak Chah: Yam kena pergi jumpa doktor lar,
Doktor: Bila terseliuh, kamu kena banyak berehat, kurangkan bergerak..nanti berkemungkinan kaki kamu akan mengalami pendarahan dalaman pulak.

Nih bukan sebab apa, ini semua sebab aku nih terlalu cuai..tuh yang buleh terseliuh tuh..kalau profesional mana ada nak terseliuh kan. Bukan setakat tuh jer..aku sekarang kalau lepas balek dari latihan silat, asyek sakit-sakit badan jer. Geram jugak aku, siap sakit pinggang lagi...bila dah sakit gedik lar dok mencari tukang urut.

Thanks buat Cik Google..

Aku rasa inilah penangan bila aku jarang exercise dan buat regangan..sekali bila kena buat..apa lagi..terkejut sudah segala urat saraf ku..waaa...apa lah nasebku ini..sob3..

Ok..berbalik pada sakit rohani pulak..aku nak mention yang kami sebenarnya terasa sudah kesunyian yang melanda Aras Bawah di Blok A. Kesunyian me 'refer' kepada Cik Yusra, Cik PinQib, Cik Tiqah, dan junior-junior serta manusia-manusia laen yang menetap di sini. Ini sebab dorang tengah hepi-hepi di Yan, Kedah di bawah Program Kelab Alam Semula Jadi. Aku pun tak tahu sejak bila dorang sangat fanatik dengan keindahan alam semula jadi nih.

Actually aku dan Cik Faten memang nak join program tuh jugak..tapi disebabkan kami ada program laen jadi memang kami tak buleh ikut langsung. Betapa nya kecewa dan tahap kejelesan kami terhadap mereka amatlah tinggi sangat-sangat. Selalu buleh buat bising-bising tapi hari nih sampai lusa aku dengan Cik Faten saja yang bakal menyerikan Theta Pie di aras nih.

4 people only..tak bertambah mahupun berkurang..forever and ever.

Fanatik betol kami dengan Theta Pie, bukan apa..dah selalu bersama...bila tak cukup korum memang terasa kehilangan tuh walaupun ianya memakan masa yang singkat. Inilah yang dinamakan ikatan ukhuwwah yang terbina, bila tak dak salah sorang daripadanya memang kita akan turut merasainya.

4 comments:

ZieSalikan said...

hehehe...mmg lah klu dh lame x excise mmg sakit2 badan lah...hehhee...dulu pun silat gak...mmg slalu sakit2 badan...

kukuchimachikumi said...

zie:silat pe??

yam:hehe..amboi2 ayat kita mmg x akn bertambah atau berkurang..

we are theta pi!!!!!

pearl apple said...

zie: haah..silat ap zie?

kuku: ermm..huhu

SYiFA said...

la yam...
hang silat cekak ke?
hritu kat wajadiri ak nmpak hg la
xsempat nak tegur
tahniah la dpt gak bwak blik pingat^^

Related Posts with Thumbnails