BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, July 23, 2010

mEnYeSaL pInJaM PENDRIVE aKu?

Hari nih aku ke kelas macam biasa, aku rasa ini minggu kedua aku datang kelas pada hari Khamis. Walaupun sudah empat minggu aku masuk semester dua nih tapi dua minggu kot aku tak dapat datang kuliah pada hari Khamis. Minggu kedua kaki aku terseliuh, masuk minggu ketiga aku pergi Klinik Kesihatan. So, hari nih aku nekad tak nak dah ponteng kuliah!! Hari nih perasaan nak belajar membuak-buak kot, aku siap paling awal sekali sampai rumet aku pandang dua kali kot. Bukan apa, sebelum nih aku asyek siap lambat jer sebelum ke kelas. Pensyarah pun dah masuk time aku datang kelas lambat tapi hari nih terbalek pulak, aku sampai sebelum pensyarah sampai.

Macam sem lepas, setiap minggu aku diwajibkan menulis reflektif log untuk bacaan pensyarah bila beliau menge'check' file kami. Jadi, dulu punya cerita toksah cakap ah..punya tak dak idea 5 baris dan satu perenggan pun aku pernah buat. Tapi bila time rajen tuh datang sekali harung 3 perenggan kot...betapanya psiko diriku ini.. Ok, tadi memang aku kalut gila dalam kelas sebab aku tak buat lagi reflektif log pastu pensyarah aku pulak nak hari nih jugak. Naseb lar aku puasa, aku pun teruskan menaip masa rehat dan join Cik Tiqah, Cik Mimi, dan Cik Anis pergi print kat KOOP.

Inilah perumah dan isi pendrive aku yang masih mampu berbakti pada aku!

Nak dijadikan cerita, semua pakat kalut lar nak siapkan reflektif log masing-masing dan nak print time tuh jugak. Lepas tuh, memang sejak azali lagi member-member aku suka pinjam pendrive aku yang berusia 2 tahun nih. Bro Paan nih dok menjerit-jerit nak pinjam pendrive, padahal masa tuh aku kasi pendrive aku kat Bro Ho sebab aku nak dia transfer Storm Rider edisi animate. Oleh sebab pendrive tuh memang dok ada depan mata dia, terus dia ambek dan keluar dari kelas.


Sepuluh minit kemudian, Bro Paan masuk balek kelas dengan muka yang spoil. Aku sendiri pun tak dapat nak tafsir perasaan dia masa tuh sebab aku tengah layan animasi Storm Rider bersama Bro Ho. Sekali, dia bukak mulut depan aku dan cakap..

"Nyesal betul pinjam pendrive mu.." sambil dia tunjuk perumah pendrive aku kan.

Aku buat bodoh jer sambil ketawa sebab memang pendrive aku macam tuh rosak di luar tapi baek di dalam ok!

aku: Apahal neh paan?
paan: Tengok nih, aduih penat...aku balik bilik tadi nak pergi print kat aliff..sekali yang nih jer ada..nyesal aku pinjam pendrive mu..
aku: Lar..iye ka? aku ingat hang dah tau pendrive aku memang macam tuh! kah3...

Terburai jugak gelak aku depan dia, aku pun teliti lar kat laptop dia. Yeah, dia memang tertinggal isi pendrive kat laptop dia..Rasa maca lawak jer, buleh jadi lawak Khamis nih..

9 comments:

ciklabahlabah merakkayangan merpatiputih said...

amboiii gatai hang no la ni..
bsiap sedie la ngn pinqib

Unknown said...

haha..uniknya~!!tapi stil okey bagusla..
Post baru:Jadi Bos.Mau?

SyerAgh said...

haha ganti baju lain la pendrive tu k.. haha

anis said...

cik yam sdh pndi ltk gmbr org yg dy minat la,kui3=pppp

Anonymous said...

hahaha
lawak r citer sal pdrive ang tu...
walau camne pon pdrive ttp dpt berbkti kat ang...hik3
nasib aku tk terkena agi..
cian kat paan..haha

-cik tiqah-

hans said...

hahaha
pendrive aku tu dah usia 3 tahun dah

P/S : Review Film : Ong Bak 3 Memang Lucu! Hahaha!

kukuchimachikumi said...

ptt la cm hevoc je..

upenye die taruk pic orng yg pnjm pndrive skali..

apekah motipnye di sini??

kukuchimachikumi said...

ptt la cm hevoc je..

upenye die taruk pic orng yg pnjm pndrive skali..

apekah motipnye di sini??

ciklabahlabah merakkayangan merpatiputih said...

weh cik ten,asal ko nak pos 2 kali komen? kau ingt ni ruang ko komen sorg je..nty mula la yamsaja prasan komen dy blambak

Related Posts with Thumbnails