BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, July 20, 2010

hArI iNi aKu TeR'oVeR' EmOsI

Sejak dari pagi, mood aku buleh tahan lagi lar sebab aku mampu lagi tersenyum dan terus senyum yer kawan-kawan. Naseb lar aku ada kawan yang sangat memahami, sangat ok dan paham bila masing-masing berubah wajah sebagai tanda kepada perubahan jiwa dan rasa. Oleh itu, dorang pun tak kan bertindak untuk mengeruhkan lagi keadaan malah masing-masing akan diam untuk melayan perasaan masing-masing. Jadi aku dah start emo bila Theta Pie nak bergerak ke cafe untuk beli makanan tengah hari. Seriously oleh sebab aku sakit kepala dengan masalah yang bertimpa-timpa nih, aku jadi sakit jiwa + sakit kepala sebab banyak fikir. Aku benci keadaan macam nih sebab semua mesti mula nak buat luahan ketidakpuasan rasa hati masing-masing! Aishh...ter'emo' pulak aku kat sini, maaf yer sebab mood sekarang memang tengah emo. Jadi untuk menghilangkan emo aku nih aku memang kena layan lagu rock-rock sebab nanti aku pasti aku kembali ok dan terus menjadi normal.

Tak pernah sesaat daku meragui
Apa yang telah daku temui selama ini
Tak pernah sesaat daku menyesali
Apa yang telah aku nikmati
Apa ku alami
Selagi hayat dikandung badan

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Tak pernah sesaat aku mencurigai
Apa yang telah aku kecapi setakat ini
Tiba saatnya kan ku tangisi
Pada yang pergi takkan kembali
Kembali lagi
Selagi hayat dikandung badan

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Selagi jasadku belum terkubur
Selagi tubuhku belum ditimpa uzur
Pantang datuk nenek moyangku berundur

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke seluruh dunia
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke serata dunia
Seperti cahaya


Watak-watak aku pada setiap hari semakin lama semakin menjijikkan!!

Malamnya pulak aku ada jamuan bersama pelajar-pelajar dari Jabatan Matematik. Nih lagi menambahkan kebengangan aku untuk hari nih sebab ada beberapa orang manusia yang menspoilkan teros mood aku untuk ber'jamuan'. Aku pun tak paham apa pasal aku sangat emo sepanjang dua minggu yang terakhir nih. Semuanya aku bengang pada orang-orang yang aku kenal dan rapat lar. Bukan dua minggu nih jer, aku rasa semester nih emosi aku memang sangat terganggu..huhu..TOLONG LAR, MACAM MANA AKU NAK KAWAL EMOSI MARAH DAN BENCI AKU NIH EA?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails