BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, July 9, 2010

BiLa Dia SuKa PeReMpUaN..

Tiba-tiba jer aku terasa nak menulis pasal benda nih, maklum lar..sejak dua menjak nih selalu jer kepala hotak aku nih asyek dok terfikir pasal nih. Ermm...aku mention awal-awal okeh, kepada semua insan, aku bukan nak kutuk hampa semua, tapi aku just nak menyatakan pendapat aku tentang sifat-sifat manusia yang aku pernah kenal ok. =) Jadi, kepada semua yang bakal membaca entry nih, jangan pulak hampa tersalah paham tau, nanti kesian kat aku kena maki hamun dalam diam. Kalau hampa tak puas hati atau nak utarakan pendapat hampa pun, aku sentiasa mengalu-alukan hampa semua.

Ok, apa yang menghairankan aku ialah tentang beberapa perkara bila mula nak adjust seseorang,
  1. Bila dia suka perempuan..kalau si lelaki tuh dah ada awek, dia cakap tak dak awek lagi, itu perkara biasa sebab perempuan pun memang ramai yang macam tuh jugak. Persoalannya kat sini, itukah cinta yang dicari atau sifat anda yang ingin memiliki?
  2. Bila dia suka perempuan..bukan maen baek lagi, kalau buleh semua benda dia nak bagi dan tolong perempuan tuh. Dari tak romantik, terus jadi romantik walaupun tak declare couple lagi..tapi sejak perempuan tuh tolak cinta dia, kalau buleh nak senyum kat perempuan tuh pun tak mampu dah, apatah lagi nak bertegur sapa.
  3. Bila dia suka perempuan..macam situasi yang di atas, (belum declare) tapi kaki kontrol gila badak nih, kalau nak pakai cantek-cantek bagi dia saja yang buleh pandang. Jadi, jangan pandai-pandai nak bergaya depan semua orang..silap hari bulan, konfem kena maki oleh si lelaki yang suka dia tuh.
  4. Bila dia suka perempuan..kalau dua-dua islamik lar kan, mesti dia tanya hari-hari baca quran tak, berapa muka surat..pada aku lar kan, itu amalan masing-masing, perlu ke nak bagitau? nanti mau timbul riak dalam hati tak ke rugi?
  5. Bila dia suka perempuan..bagus kalau saling ingat-mengingati antara satu sama laen, tapi kalau dah keterlaluan sangat, tak ke kita sebagai perempuan nih rasa terganggu?
  6. Bila dia suka perempuan, kalau buleh dia nak perempuan tuh ikut hala tuju dan semua arahan dia...perghh...apa kes nih weh, tak mo ar jadi King Kontrol..(perempuan pun ada jugak yang jadi Queen Kontrol ok!) Apa salahnya kalau terima dia seadanya..kata suka kan..

Alhamdulillah, setakat lar nih tak pernah terjadi pada aku lagi tapi terjadi di persekitaran aku. Sebab tuh aku nak cerita kat sini tau sebab aku nak korang fikir-fikirkan mana yang patut dan mana yang tak patut. Ermm..mungkin aku selalu jumpa lelaki jer yang macam nih kan, tapi tak semestinya perempuan tak macam nih cuma aku jer belum jumpa lagi. (entah-entah aku lar orang tuh,,ngeh3) Kata orang yang bernama pujangga, kalau kita sayang seseorang, kita kena biarkan orang yang kita sayang tuh bahagia kan. Tapi sekarang nih, prinsip orang zaman lar nih, kalau aku tak bahagia jangan harap lar hang buleh bahagia.


5 comments:

amalmeor said...

saya mmg suka sgt bc entri yg ini(bukn bmksd entri yg lain tak best ye~).
Mmg btul pun.sy stuju dgn anda.Tersangt setuju.byk blaku di sekeliling malah kt teman rpt pun tjadi.Blum dapat,semua bnda nk bg,dh dpt,pape pun xda.
lps tu nk control.
ni stu kes yg sy nk share.ada sorng hamba Allah ni,nk mkn pun tny bf.klau bf xreply sms or xjwb call,tak mkn la dia.bodoh tak?perut ko,yg nk g tny bf tu watpe kan...
blum kawen dah mcm2 krenah.dah kawen lg truk pe.nyampah pn ada gak tgk...yg ppuan pun kdg2 ikt sgt.
mcm la 'syurga tletak di tapak kaki bf'

Yuki KumikO said...

mende2 cmni agaknye mmg dah sgt normal terjadi~~

ainuryusranabila said...

terase sedikit yang ke4 tu..hahahaha

PinQib said...

h4h4h...
memang i know who is this.. agaga.. biaq p la.. asl dia happy/ ook

orangecream91 said...

sakit mata ler

Related Posts with Thumbnails