BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Wednesday, June 16, 2010

..LeSeN kErEtA pUnYa PaSaL..

Aku sebenarnya tengah selesema nih, 24 hours asyek bersin jer. Kesian kan kat aku, mungkin musim hujan kot yang menyebabkan aku selesema nih. Errmm, bukan aku jer yang jadi macam nih, aku rasa sekarang nih musim orang ramai jatuh sakit kot. Aku ada sorang kawan yang dapat selesema tikus, until now dia masih belum kebah dari demam. entah-entah aku dah kena jangkitan dari dia apa? Baru-baru nih dia siap kena tahan dekat wad lagi dan batuk berdarah. Dengan penuh perasaan kasih sayang, cewah..hahahaha..aku mendoakan supaya dia cepat sembuh dari selesema dan demam tuh.

Eh, jauhnya aku tersasul! Sebenarnya entry aku malam nih nak cerita tentang best friend aku yang buat lawatan mengejut ke rumah aku malam-malam macam nih. Aku nih sememangnya ditakdirkan untuk terima tetamu di malam hari kot!? Bukan apa, ramai jer kawan-kawan aku nak lepak-lepak dan sembang-sembang dengan aku dekat rumah aku pada waktu malam! Aishh..walaupun kawan aku tuh lelaki, suka jer datang malam-malam tau. Naseb lar ayah dan mak aku tak marah. Hah, malam nih giliran CIK BESAQ lar pulak yang datang ke rumah aku.

Cik BESAQ memaksa aku ambek gambaq dengan dia.

Sempat lagi aku bergedik dan tersengih-sengih dengan Cik BESAQ nih!

Cik BESAQ ambek gambaq aku sebab dia nak letak dalam sarung bantal kat bilik dia.

Cerita nya macam nih, sedang asyek aku tengah berblogwalking, tiba-tiba ada orang tepon aku. Tanpa tengok skrin handphone, aku pun terus angkat. Rupanya CIK BESAQ aku tuh dah ada dekat luar rumah aku. Dia tepon aku tuh nak suruh aku jemput dia macam anak raja lar tuh. Tengah sembang-sembang, dia pun bagitau lar yang dia datang rumah aku nih sebab kebetulan ayah dia tengah mahirkan dia bawak kereta. Alang-alang lalu kat rumah aku, jadi dia pun dipaksa oleh ayah beliau untuk singgah kat rumah aku lar! Aku dah tau dah nih, tujuan dia yang sebenar nih, dia nak suruh aku 'perhidup' lesen aku lar. Ye lar, lesen aku dah jadi lesen betul dah, tak dak P tapi masuk arkib, maklum lar dah aku tak berani nak bawak kereta kan.

Sengaja betul minah nih nak menghangitkan kan aku tau, dah lar aku tengah tak berapa sihat. Bukan apa, bila tak sehat, nak keluar konfem tak dah, tapi nak layan tetamu nih pun segan sebab asyek berhingusan dan bersin saja. Apa-apa pun aku ucapkan terima kasih daun keladi, lain kali datang lagi tau! Meh lar peluk aku lagi tau! Nanti bila aku dah ada kereta sendiri baru aku nak bawak kereta tau, sekarang tak dak kereta lagi lar. Biaq lar masul arkib kejap wahai LESEN =).

Ok, kawan-kawan..tunggu aku ada kereta baru aku keluarkan lesen aku dari arkib negara tau!


7 comments:

suarakalbu said...

Salam dik,
Macam sama kes je kiter ni hikhikhik.
Akak pun ada lesen penuh sejak 1998 tapi simpan buat perhiasan. Renew tiap2 tahun tapi...

pearl apple said...

wasalam..hehehe....so akak sekarang dah bleh bawak keta dah ke?

suarakalbu said...

Bawak kereta ?
Hahahahahaha...gelak jahat.
Itu kereta incik suami yang drive. Harapkan akak..tak dapek la
Setakat jalan2 kampung,buleh
Jalan2 KL.. baru orang hon sikit,,,akak gelabah lebih

pearl apple said...

hik3..ok lar tuh kak,bawak jugak keta..huhuhu...pape pun saya doakan akak buleh bawak ler lepas nih

fnaz said...

dat pic watkan aku npk like a montel comel person. haha. haishh. gd tyme together. walopun skjap. tp dpat gak kngn kna air bersin ang smlm. hahaha.

pearl apple said...

erkk..kan i ckp i x sihat..u gatal jgk nak peluk2 i kn

fnaz said...

hahaha. i kan rindu u. mestilah peluk peluk kan. u nie. cta umah tgga jgn cta kat org. malu tau. *gelak guling guling. agagaga.

Related Posts with Thumbnails