BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, June 8, 2010

BiLa tImBuL sEmAnGaT bErKoBaR - kObAr

Lepas aku tunaikan solat tadi, terdetik hati aku nak cari buku nota kecil yang selalu berdamping dengan aku masa aku awal usia remaja. Dalam buku tuh banyak sangat kata-kata cinta yang aku ambek dari novel dan bahan-bahan yang lain, aipp!! Bahan lain tuh maksud aku bahan kat internet, kata-kata pujangga dan kata-kata ahli motivator lar. Nak dijadikan cerita, aku tak jumpa la pulak buku yang aku nak sangat tuh. Tapi aku terjumpa beberapa keping kertas yang aku tulis masa aku FORM 3. Maklumlah, bila tahun exam besar macam PMR nih, semangat aku nak dapatkan straight A's nih sangat lah berkobar-kobar. Yang aku rasa nak gelak sangat-sangat bila ingat-ingat balik nih, sebab mak aku selalu cakap kat aku, " Yam nie semangat nak berjaya tuh memang tinggi, tapi nak usaha untuk dapat straight A's tuh tak dak la tara mana pun."


Seronoknya dapat kumpul benda-benda macam nih.

Ish, bila fikir-fikir balik dengan sikap aku yang hangat-hangat tahi ayam nih, betul jugak cakap mak aku tuh. Masa tuh aku punya semangat berkobar-kobar macam rakyat Malaysia pertama yang nak pergi daki GUNUNG EVEREST pun ada. Ye lar, kata-kata semangat yang aku ambek dari buku motivasi, semua aku taip dalam komputer kemudian aku print dan lekatkan di dinding bilik aku. Doa-doa yang memudahkan aku untuk belajar, doa masa nak bagi kertas jawapan dan macam-macam doa lagi lar yang mak aku kasi semua aku tulis balik. Aku tulis balik sebab nak letak atas meja dalam kelas dan meja study kat bilik aku. Ada jugak doa-doa tuh aku tulis kat kertas sebab lepas solat jer aku senang lar nak berdoa. Masa tuh, aku siap paksa mak aku beli cermin lutsinar untuk aku letakkan atas meja study aku tau! Bila ada cermin lutsinar nih, selalu jer meja aku penuh dengan kata-kata semangat.


Bila aku bajet rajen, inilah rupanya..haha


Asal aku tulis kata-kata pujangga dan motivator kat kertas, aku letak kat bawah cermin tuh. Hahahahaha, bersemangat betul aku masa musim exam. Alhamdulillah, disebabkan semangat yang berkobar-kobar tuh jugak, aku berjaya jugak dalam PMR. Kalau nak dibandingkan aku dengan 4 orang lagi adik-adik aku nih, aku rasa aku lagi rajin bazirkan masa dan terlebih bersemangat lar. Aku nih suka sangat bazirkan masa aku dengan buat benda-benda macam nih. Aku mintak tolong mak aku taip kat pejabat lepas tuh aku bagi kertas suruh mak aku print. Tugas aku gunting, dan lekat. Kerja macam nih memang aku suka, semakkan bilik aku dengan benda-benda macam nih.



- Setiap pagi, buka mata, bukalah tirai hatimu.. -


0 comments:

Related Posts with Thumbnails