BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Wednesday, June 23, 2010

AzAm SeMpEnA mAsUk SeM bArU

Kita kembali pada tajuk di atas, aku rasa setiap kali sem baru jer konfem aku buat azam baru. Azam jer lar yang aku buat, bila dah masuk sem baru tuh, tok sah tanya lar sebab konfem lar aku tak tunaikan azam tuh. Tak pa lar sekurang-kurangnya aku buat jugak azam untuk bertambah cemerlang dan terus cemerlang..wuuu huuu...cayalah!!

Tapi yang tak boleh blah nih, bila nak habes sem jer konfem aku cakap
"sem depan aku nak buat elok-elok ah, tak nak dah maen."


10 minit kemudian rumet aku akan kondem aku,
"aku rasa setiap sem aku dengar ko cakap macam tuh,"


Haha, rumet aku memang tak buleh blah, baru aku nak berazam menjadi lebih baek tapi dia buat aku spoil,
lagi tak buleh blah kalau dia kata,

"Ermm, bagus lar kalau macam tuh, aku pun harap macam tuh jugak,"

Huhu..aku cilok kat facebook member aku..=)

Waaa....sebenarya memang betul pun! Haha, aku memang macam tuh tau, kesian jugak kat rumet aku tuh, malang betul dapat aku yang pemalas nih. Bukan sekadar malas dalam bilik, dengan assignment pun aku malas buat jugak. Kalau nak dikira, sepanjang 2 tahun = 4 sem aku belajar, dah empat kali aku buat azam! So, untuk sem 2 tahun pertama nih, azam aku ialah....
  1. macam selalu, sem baru nih aku nak sediakan buku conteng = senang nak tulis benda remeh yang penting
  2. kitorang kena sediakan portfolio, jadi setiap minggu aku akan pastikan fail aku lengkap supaya aku tak perlu kalut macam sem lepas
  3. setiap minggu aku mesti peruntukkan masa untuk buat nota supaya bila exam aku mudah nak buat ulangkaji
  4. aku tak nak dah tangguh-tangguh kerja macam dulu! huuwaaa...saya tak suka! (padahal selalu jer aku buat kerja nih!)
  5. Aku nak try jimat duit, takut nanti ada masalah kewangan lagi..tak suka-tak suka! Nak beli benda penting dan benda yang diperlukan saja
  6. Nak buat assignment dengan terbaek, kalau buat dalam group aku akan pastikan komitmen aku 100% untuk kawan-kawan aku tuh!
  7. Paling penting nih, meja study tak bleh disepah-sepahkan, takut-takut nanti aku tak dak mood nak study, sem nih baru aku dapat rasakan nikmat study kat meja (sebelum-sebelum nih study atas katil)
  8. Tak buleh lupa talipon mak dan nenda yang terchenta bukan apa, kesian kat nenda nanti dia rasa sunyi jer kalau aku tak talipon.
  9. Sem nih kena balik kerap lar sebab kat rumah dah ada internet balik, laju pulak, kalau kat maktab internet very low lar.
  10. Last but not least, aku nak jadi kemas, teratur, bersih, smart, elegan dan sedap mata orang memandang. Aku jugak nak jadi lebih baek dari hari-hari semalam.

Semoga aku berjaya buat yang terbaek untuk sem baru neh, amin. =)

1 comments:

fnaz said...

i think kan yam. dr zaman tok nenek skola lagi ang duk wat azam cm ney. haha. azam tuh bgus. pendorong wat kita wat yg terbaik walopun da yg nth yg kemana mana. hahah. sesungguhnya. jimat duit ya yam. janji totap janji. aku tuntut. wahaha. i like! (: ta sbar tggu akhr tahun ney. yay1

Related Posts with Thumbnails