BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Thursday, January 10, 2013

~SeMpOi~

Hari nih free~~ sebab kelas dua jam sahaja...anyway aku nih dah jarang-jarang sangat nak menghadap blog aku nih...mungkin sebab dah rajen dok ber'sms' jadi kerajenan aku untuk mencurahkan segala idea dan isi hati di sini semakin kurang~~ eceh...tershasul pulak cerita entah hape-hape..

Ok...=) semalam sebelum nak tido...aku dok ber'sms' dengan Mr. R~~ heu3..rutin harian tuh...kononnya sejak jatuh cinta nih...menggedik itu adalah satu kewajipan...hahaha~~aish..astafirullah..=) Ok, aku bukan nak cerita kandungan mesej antara aku dengan Mr. R nih..tapi..it's about something which make me feel quite uneasy..

Well...memang tidak dapat dinafikan aku merupakan seorang gadis pingitan yang sangat peramah dan senang untuk bergaul dengan sesiapa sahaja tidak kira lelaki mahupun perempuan...TETAPI..haaa...ada tetapi di situ...=) bukan semua orang jugak yang akan aku ramah..ikut keadaan jugak...if aku jumpa orang kat stesen bas..tak dak lar aku ramah macam dah kenal setahun..hihihi~~

Okeee....Mr. R pun pernah cakap..aku nih sangat sempoi dan mudah untuk buat orang rasa selesa bila bersama dengan aku especially lelaki..ermm..ada jugak beberapa orang kawan aku pun ada cakap perkara yang sama jugak kat aku...dan semalam tambah sorang lagi cakap benda yang sama pada aku..

Dia bagitau aku, dia selesa lepak dengan aku..sebab dia rasa bila dia lepak dengan aku..dia tak rasa macam dok lepak atau berbual dengan lain lain perempuan..Then I asked him, does it mean that i'm a guy? Ye lar...dah dia tak rasa macam duduk dengan perempuan kan...pelik lar...aku perempuan kot...=)

Kemudian dia cakap..tak de lar macam tuh..kalau dengan perempuan lain mesti dia rasa macam nak cari sesuatu...nak tengok sesuatu yang lelaki suka tengok apa yang ada pada perempuan...tapi bila dengan aku dia tak rasa nak tengok tapi dia macam boleh berkongsi cerita..kongsi masalah dengan aku..aku dalam hati terdetik...adoi~~ habes dah aku...apa yang sudah aku lakukan nih...hahaha~~ poyo pulak...=)

Ermm...tak...aku fikir macam nih...lelaki..memang normal kalau buat ayat manis atau dok taboq gula kat perempuan...maksudnya dok puji lar kan..=) itu perkara biasa...dan ia juga normal sekiranya seseorang lelaku itu suka mengusha benda yang dorang tak de tapi perempuan ada..sebabnya...itu lahiriah dorang...so sebagai perempuan kita yang sepatutnya bertanggungjawab untuk menjaga diri kita kan..=) selebihnya adalah tugas lelaki untuk menjaga pandangan..WAJIB kot..

Ok berbalik pada cerita tadi..oleh sebab aku dah semakin matang sekarang...jadi aku tak ambek port sangat bila dia dok puji aku...aku just...ok...itu kenangan...just boleh simpan..tak kan aku nak suroh dia break dan kapel dengan aku pulak kan..Mr. R a.k.a my beloved husband-to-be aku nak letak kat mana kan? =) suka pulak aku..

So..konklusinya...memang secara zahirnya aku seorang yang sporting, sempoi dan senang untuk jadikan seseorang sebagai rakan...tapi untuk lelaki khasnya...aku tak berniat langsung untuk menjadikan ianya sebagai satu senjata untuk membuatkan korang terjatuh hati pada aku dan sebagainya...sebabnya aku adalah aku...dan itulah diri aku..

Jadi..aku harap sangat...terimalah ke'sempoi'an aku semasa bergaul dengan orang sekeliling aku sebagai tanda aku selesa untuk mengeratkan hubungan persahabatan antara KAU dan AKU..

p/s: PADAH...Kalau Mr. R tau..mesti dia cakap..tu lar..saya pernah cakap yang sempoi awak tuh bahaya..tapi awak tetap tak percaya...=)

1 comments:

kukuchimachikumi said...

adakah maksudnya lelaki itu telah terjatuh cinta kepada ang??
oooommmmmmmggggggggg.....

Related Posts with Thumbnails