BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, July 22, 2011

kEmBaLi DiSerAnG~~

Alhamdulillah..akhirnya sempat jugak aku membazir masa kat rumah dengan jayanya. Credit to Kak Sheril sebab sudi kasi aku tumpang beliau. Neway, aku bangun lewat jugak lar hari nih. Tuh pun sebabnya bonda kejutkan mintak aku temankan beliau hantarkan adik-adik ke sekolah. Dengan mamai dan masih berbaju tido + tudung kedut-kedut aku pun naek kereta dan ambek seat sebelah bonda. Nasib lar sempat jugak aku cuci muka sikit-sikit kumur-kumur sikit..tapi yang spoilnya suboh gajah jugak lar..=) (Tak buleh nak buat calon isteri solehah + menantu mithali)

Mentang-mentang lar aku pakai tudung senget + kedut-kedut..adik aku cakap..

"kalo kawan IJAH tanya, sapa sebelah mak tuh...IJAH nak cakap, tuh lar BIBIK kami.."

Cess...tak buleh blah punya adik...buleh pulak cakap macam tuh dekat kakak dia yang comel ini..okeh...bonda aku pulak buleh dok suruh aku turun p beli kuih + nasek lemak kat tepi jalan..Adess, tidaknya aku nak turun dengan muka serabai nak mati memang sebijik macam orang yang tak reti nak urus diri kot. Sudahnya, kitorang balik macam tuh jer...=) dan bonda buat roti telur..lepas balik dari hospital bapak aku pulak bawak balik nasek..

Benda pertama yang aku kena buat, teman Cik Besaq ke pasar. Alih-alih bonda dengan bapak pun pesan jugak suruh beli suma barang untuk masak tengah hari nih. Adeessss~~yeah...aku yang susah dan payah gila nak siang ikan kena p beli ikan kat pasar..Naseb ada Cik Besaq yang sudi pilihkan ikan untuk aku..Serius gila bapak teruk aku nih, memang tak layak jadi bini lagi nih. Beza betol aku dengan Cik Besaq..dia dah pandai masak, mengemas..selalu p pasar..bagusnya la~~~Lepas berfoya-foya dengan Cik Besaq, dari pukul 9.20 pagi sampai lar pukul 11 macam tuh aku pun balik rumah.

Tapi sejak dua menjak nih aku rasa letih sangat dan asyek nak tido jer..Kalau dah bangun tido pun rasa macam nak sambung tido balik. Seriously aku sangat terasa akan keletihan tersebut sampai aku rasa banyak keja yang aku tangguhkan. Then, balik dari befoya aku terus tido, even kena maki dengan my sis..aku buat derk ja. Aku pun cerita kat bonda dan bonda ajak aku g klinik. Mungkin aku letih dan perlukan some vitamin katanya.

Bila sampai klinik yang selalu kitorang pegi...bila cerita kat doc, doc expect aku dapat kencing manis..gila ke apa..ada plak ada kencing manis...benda masin dan manis aku tak berapa gemar dowh. Untuk dapatkan kepastian doc pun check tekanan darah dan paras gula dalam darah aku. Ermm..alhamdulillah suma ok..doc tanya pasal badan aku..selalu susut o naek tak berat badan. Then aku cakap berat aku cepat naek dan cepat turun..selalu kalo naek o turun pun dalam satu kilo macam tuh je..

Tak lama lepas tuh aku baru perasan..yang paras HB aku kan rendah dan berkemungkinan sebab tuh badan aku cepat letih dan selalu rasa mengantuk...yeahh..BINGO!!aku dah dapat fikir penyebabnya..then aku bagi tau kat doc...doc siap pesan suruh minum air banyak-banyak sebab sekarang panas..mungkin jugak sebab cuaca katanya...Yeah..nak balik maktab, aku dapat buah tangan yang penuh dengan vitamin..=) hopefully kesihatan aku semakin baik..ameenn

0 comments:

Related Posts with Thumbnails