BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, April 8, 2011

GuRaUaN mEnYeNtUh KaLbU

Aduh~~penat sebenarnya nih..maklum lah dengan assignment tak siap lagi di tambah pulak dengan penyakit aku yang asyek rasa nak tido jah~~Itu lah, thats why sampai sekarang aku baru tergedik-gedik nak update blog nih. Ermm...tadi aku keluar bersama-sama cik rumet dan cik kinah dan tujuan utama kitorang ialah nak ke klinik KHOO sebabnya cik rumet mengalami masalah kulit..muahahahah~~kulit muka ok~~Bayangkan kira-kira dua jam jugak lar aku dan cik kinah jadi kering kat klinik tuh sebabnya ramai sangat orang. Maklum lar, klinik pakar kulit kan mesti ramai yang datang kan.

Ok, ini bukan fokus utama entry aku untuk malam terindah nih, tapi aku nak cakap tentang sesuatu yang berkaitan dengan sebuah persahabatan. Bila sebut pasal persahabatan jer, mesti kita semua ingat kawan masing-masing kan? Ermm~~sama jugak macam aku, aku pun dok ingat kat kawan-kawan aku. Kawan-kawan dari kecik sampai lar yang aku dok berkawan sekarang. Mesti rindu kan dekat dorang, itu kalau dah berpisah dan masing-masing bawak haluan sendiri. Maksud aku mungkin ada yang berpisah sebab nak sambung belajar kan.

So..kalau cakap pasal kawan, mesti kita terfikir saat-saat kita dok bergelak dan bergurau senda bersama kan? Ok, aku nak tanya korang sikit..pernah tak korang terfikir yang gurauan korang tuh telah or pernah membuatkan kawan korang terasa dengan tidak sengaja?Dan pernah tak korang terasa dengan gurauan kasar or gurauan 'makan dalam' dari kawan-kawan korang? Mesti ada punya ah~~especially kalau korang dan kawan korang memang baek lar, buleh kata pernah tido sebantal lar...Erkkk~~pernah ke??

Haaa....meh sini nak bagitau..kadang-kadang tanpa kita sedar, bila kita bergurau dengan kawan-kawan kita..lawak kita tuh membuatkan kawan kita terasa. Pernah tak kita sedar? pernah? tapi oleh sebab kawan-kawan yang laen pakat dok gelak dan dok paku jugak si member korang tuh maka bergelak sakan lar korang dengan gembiranya. Sedangkan ada satu hati yang terasa dengan lawak bodoh korang tuh~~soo~~si kawan tuh diam jer, padahal dalam hati dia tuh sakit sangat..terasa sangat..tapi dah kawan punya pasal diam lah dia dengan hati yang duka.

Jadi, sebagai seorang kawan, korang kena sedar..ada masa lawak yang korang gunakan tuh menyakitkan dan menusuk hati kawan korang. Maksud nya tak payah lar nak buat lawak yang menyakitkan..boleh jer nak melawak, tapi agak-agak lar...sebelum nak melawak fikir dulu...patutkah anda melawakkan sesuatu isu tersebut. Andainya isu tuh akan menyentuh sensitiviti rakan anda, so jangan lar nak teruskan lagi kan.

Cuba bayangkan kalau satu hari kena batang hidung korang pulak...apa yang korang rasa? mesti tacing nak mati lar...konfem merajuk sampai tarik muncung panjang ja...konklusinya fikir dahulu sebelum cakap~~~sebabnya cuba letakkan diri kita kat tempat dia, kalau ada orang buat benda yang sama kat kita, kita terasa dak? kita tacing dak? mau korang pun terasa, cesss~~~tak payah nak bergedik buat kat orang ok~~fikir-fikirkan dan selamat beramal~~

AKU SI TACING~~muahahahahaha

0 comments:

Related Posts with Thumbnails