BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, February 18, 2011

kIta BuKaN mAnUsIa SeMpUrNa

Lama sudah tidak ku singgah ke blog kesayangan nih, nih semua sebab sangat sibuk. Alasan jer semua tuh~~sila abaikan yerk. Aku jugak bukan tak sempat menulis blog malah nak blogwalking apatah lagi lar kan. I'm sorry sangat-sangat sebab menjadikan busy sebagai satu alasan untuk melepaskan diri. Muahahahaha~~Ermmm, alhamdulillah akhirnya budak-budak tesl IPGM dah sampai dengan selamatnya ke tempat belajar masing-masing iaitu di NZ dan Australia.

Ok, hari nih aku bukan nak cerita pasal dorang pun. Macam semua tau, sebenarnya dalam hidup kita nih, harapan kita untuk senangkan hati orang sangat tinggi kan. Maksudnya kalau kita buat sesuatu mesti kita fikir pasal orang lain sama. Bukan kita buat keputusan semata-mata memikirkan tentang diri kita jer. Nih tak termasuk dengan orang yang selfish ok, juga tak termasuk dengan orang yang berani berkata tidak.

Kita nih kalau buleh nak semua orang puas hati dan selesa dengan kita. Kalau buleh biar lar kita jer yang tanggung semua yang tak elok, yang elok-elok biar kita lepas kat kawan-kawan kita. Bila aku fikir-fikir balik baru aku sedar yang banyak sangat benda yang aku lebih gemar fikir pasal orang dari fikir pasal aku dulu. Even kita dah capai kemuncak selesa dengan seseorang kawan yang laen, tapi oleh sebab nak senangkan hati orang yang ketiga tuh, kita sanggup jer utamakan kepentingan dia dulu.

Persoalannya wajarkah kita mengutamakan kepentingan dan keperluan orang laen dahulu berbading diri kita? Kalau korang lar, korang sanggup tak buat macam tuh? Ke korang lebih rela menjaga kepentingan diri korang dulu lepas tuh baru fikir pasal orang laen? Ke korang akan tengok keadaan dulu macam mana baru buat keputusan?

4 comments:

Qib said...

saya tag uuuu

http://momoelovepet.blogspot.com/2011/03/contest-gambar-paling-comel.html

kazama says said...

hehehe..semua oang x sempurna,,kita usaha untuk sempurnakan diri kita,,itu yang terbaik..sebab kubur masing2..:)

smiley_world said...

semua orang tak sempurna..kita just usahakan diri untuk sempurnakan diri kita yer..sebabnya kubur masing2..:)

smiley_world said...

SEMua oRAng x sempurna...kita just usaha untuk sempurnakan diri kita...sebabnya kubur masing2..:)

Related Posts with Thumbnails