BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, July 2, 2010

aKu, LeLaKi dAn TiE


Secara jujurnya aku cakap, aku memang tak nafikan lar yang sememangnya aku tak reti nak ikat kan tie. Aku sebenarnya teringin jugak ooo nak belajar ikatan tie tuh, mana tau satu hari nanti memang kena apply ikat mengikat tuh kan. Bila aku tengok lelaki pakai tie, rasa macam smart jer dorang. Tambah smart bila si lelaki tuh pandai pilih warna tie masuk dengan warna baju. Konfem, mata aku akan 100% tengok jer kat mamat tuh. Aku nih pulak jenis suka puji orang depan-depan, ermm..apa lagi, lima minit lepas tuh, aku akan cakap,

"wah, lawa ar tie hang, cantek ar, aku suka warna nih, masuk sangat dengan baju hari nih,"

Ada sapa-sapa tak, yang sudi ajaq aku cara-cara nak buat ikatan tie nih?

Kalau dalam kelas tuh, ada lar dua tiga orang lelaki yang aku suka puji bila dorang masuk kelas. Kalau warna tie dorang tuh sama dengan warna kegemaran aku, ermm...bertambah suka lar aku hari tuh. Kadang-kadang ada lelaki suka pakai tie atas dari paras tali pinggang, ada jugak yang pakai tie sama paras dengan tali pinggang. Bagi aku, tak kesah lar macam mana korang nak pakai, yang pasti alang-alang dah pakai bagi la nampak smart. Tak nak lar serabut-serabut, semak je kepala aku tengok. Pernah satu sem tuh, ada sorang lecturer aku bagitau cara-cara orang profesional pakai tie. Yer lar, budak laki kelas aku, trend dorang pakai tie tuh memang membuatkan si lecturer aku tuh sakit mata. Aku rasa memang patut dan sangat wajar lar dorang dapat nasihat tuh. =)

Lepas nih, nak kumpul tie banyak-banyak simpan buat koleksi..kalau tak bulih pakai, buat ABC macam nih pun kira baek + bagus jugak nih..=)

Masa sekolah rendah dulu, pengawas memang tak pakai tie. Jadi untung lar kepada pengawas-pengawas sekolah laen sebab bulih pakai tie kan. Aku nih, adik beradik semua perempuan, lagi tak payah kalut-kalut pasal tie nih kan. Bila cerita pasal tie nih, aku ada sorang member lelaki yang pernah suruh aku jahitkan tie dia. Aku dengan lurus bendulnya pun jahit lar tie untuk dia. Bukan jahit jer, siap tolong basuh dan iron lagi. Huh, gila bapak baek jugak aku nih kan, siap buleh tolong mamat tuh lagi. Yang tak bulih blah, seingat aku, aku rasa aku siap letak minyak wangi lagi sebab nak kasi tie tuh harum jer. Nih cerita 3 sem yang lepas lar, masa tengah jadi kegilaan si mamat tuh. Hahahaa...perasan sekejap!


0 comments:

Related Posts with Thumbnails