BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, October 14, 2011

..FiNiSh..

Seriously even aku bawak balik buku kat rumah tapi aku tetap jugak tak baca semua tuh. Inilah padahnya kalau aku balik rumah, padahal Selasa nih aku ada test kot..ces..aku memang macam nih..pemalas ++..nanti padahnya jadi macam test Pengakap hari tuh, aku dapat 12 daripada 20..nih semua sebab tak baca ler..beberapa jam sebelum test, aku memang dah bukak buka..tapi aiseh..oleh sebab tengah kenyang buleh pulak aku terus tido..naseb badan ler dapat tuan kaki tido jer keje. Asalnya aku ingat test SDP aku jatuh hari Ahad nih..so aku gila bapak..sorang-sorang dok pulun bawak balik buku ler sebab takut tak sempat nak baca.

Sekali aku terjumpa member aku, satu maktab tapi kos laen, bila aku tanya, dia bagitau yang test hari Selasa..ces..aku pun apa lagi...tak dak nyeee aku nak struggle macam apa jer study kat rumah...huhu...adik aku pulak, yang tengah exam memang study ler..aku kacau pun dia buat bodoh, siap aku pulak yang kena marah. Yang sorang lagi asyek nak melepak jer..yang bongsu pulak, nak exam nye minggu depan..takut punya pasal..siap demam lagi. Lawak betol lar dorang, teringat pulak exam aku masa foundation, aku pun demam jugak..takut fail kot..tapi sempat jer keluar nak p tengok wayang...demam kura-kura lar kot.

Oleh sebab dok lepak sorang-sorang dalam bilik, mula ler aku fikir bukan-bukan..sekali tiba-tiba terlintas muka someone..aiseh..weey?? tak dak orang lain ke yang aku nak kena ingat? Ermmm...finally...aku macam dah dalam proses nak lupakan beliau...well~~apa barang syok sendiri kan..dah tuh siap kena perli kaw-kaw lagi..maklum ler..kalau lawa tak pa jugak..ini tak, muka penuh chipsmore tapi ada hati kat mamat-mamat ensem..obviously yang aku nih tak sedar diri kan..ok fine~~sekarang saya dah sedar diri..saya dalam proses nak jadi matang nih..neway aku nak ucap terima kasih sangat-sangat + yang tak terhingga buat Cik Faten, Cik Besaq, Cik Rumet, Cik PinQib dan Cik Bad sebab sudi dengar luahan hati + perasan aku nih..korang patut bangga sebab korang ler yang aku pilih untuk jadi pendengar setia aku.

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (Surah. Al Baqarah:216)


Aku balik rumah nih pun sebab nak cari space untuk tenangkan diri + kosongkan minda aku dari fikiran-fikiran negatif + syok sendiri..aiseh...mungkin proses kemenjadian matang aku nih menyusahkan korang..so aku mintak maaf banyak-banyak sebab korang terpaksa jugak bukak telinga dengar semua menda alah yang leceh nih. Insya ALLAH lepas nih...hilang ler luahan perasan aku kat korang..konfem korang lega + puas hati.. hihi~~walaupun dah banyak kali aku cakap macam nih, tapi nih betol-betol punya..Cik Rumet, sila percaya!! aku cakap serius nih...so aku akan try untuk tak mention about him anymore + aku harap korang pun tak kan cakap anything yang berkaitan dengan dia kat aku. Setakat kebetulan tuh..biar ler, aku tetap akan try untuk bolayan.

Don't worry about people from the past...because there's a reason...They are not in your future..

Sebabnya..aku nak jadi matured...nak jugak jadi orang yang rileks jer...tak dak sapa nak pun tak pa...janji hidop mesti diteruskan.Setakat nak syok sorang-sorang, satu kebaikan pun aku tak dapat..yang aku dapat..kritikan dan kutukan yang tak membina langsung + dapat semangat untuk sedapkan hati sendiri ada ler..tuh pun sebab aku paksa kawan-kawan aku bagi pendapat dorang tentang aku + that guy. Werkkk~~nanti, lagi dua tahun, bila aku fikir-fikir balik mesti aku rasa malu gila sebab aku pernah minat laki tuh..Sama ler macam sekarang..malu jugak sebab dulu aku pernah minat someone...rasa macam..aiseh...bodoh betol aku dulu sebab suka dia..muahahah~~so untuk tak mo alami perasaan macam tuh..aku tak nak dah nak minat +admirer sapa-sapa..=)

Ada apa pada rupa if perangai macam hantu..
Ada apa pada harta if ilmu agama hanya sebesar zarah..
Ada apa pada litupnya tudung if amalan lebih kurang jer macam orang tiada agama..
Ada apa pada pangkat if nanti masuk kubur sama jer semua

Memang susah ler bagi aku nak stop dari tinggal habit menggedik nih..tapi aku akan try untuk stop jugak..I mean stop menggedik dalam meminati someone dalam diam ok..kalau menggedik dalam kelas tuh...susah ler nak stop..muahahah...sebab kawan-kawan aku yang tedekat nih ler bakal penyeri hidup + penyeri hati aku..so kawan-kawan...korang patut happy sebab korang ada kawan yang gedik macam aku nih..muahahah..

p/s: tadi p sepital..dr bagi ubat..dr cakap sebab period tak stabil ler pimples naek..insya ALLAH nanti ok ler nih..moga aku sentiasa sihat hendaknya...tak mau ler sakit-sakit..bimbang ler..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails