BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, September 19, 2010

rAyA kU mEnJaDi SuRaM tAnPaNya..

Hurmm..amacam korang semua? Mesti best gila kan raya tahun nih, tambah pulak buat rakan-rakan yang dapat beraya kat kampung kan. Biasa lah, sapa lar yang tak hepi bila dapat berhari dengan baju raya yang cukup untuk seminggu bilangannya. Ermm..tapi aku jeles betol nih dengan adik-adik aku walaupun masing-masing baju raya sepasang sajork.


Haaaaa...apsal aku jeles nih? Takkan aku tak dak baju raya kan, padahal mampu jer aku nak membeli. Tapi itu lar kenyataannya. Seriously tahun nih, oleh sebab raya dekat dengan PBS, so aku tak ambek kisah sangat pasal baju raya aku. Lagipun..selalu memang my mom yang akan bawak kaen aku ke kedai untuk buat baju. Sekali..satu hari my mom talipon dan bagitau yang jiran tok aku tak terima dah kaen sebab dah lewat sangat. Masa tuh lagi dua minggu lebih sikit jer sebelum raya.


Adehh..sikit punya stress aku bila jadi macam tuh. Sebelum nih tak pernah lagi aku tak dak baju raya. Menyesal jugak lar aku sebab lambat hantaq kaen kan, so untuk mengubat kekecewaan mak aku pesan suruh beli baju siap jer. Padahal ini lar kali pertama aku nak beli baju siap. Oleh sebab masa tuh aku ada kat IPOH dengan Cik Yusra, aku pun ajak lar beliau pilihkan baju untuk aku. Masa pilih tuh dia suruh aku test jugak, tapi dah pakai baju tshirt, ketat sikit ler, dah tuh aku pulak gedik sayang tudung aku peronyok. Jadi aku amek saiz baju yang besar sikit, L.

Baju yang dia pilih memang best sebab lawa jer semua tau. Then, bila sampai rumah kat Kangaq aku pakai lar. Sekali, tak padan! Besaq! Labuh! Tangan baju panjang! Cesss~~ sebab tuh lar aku tak suka beli baju siap dah sebab sangat-sangat tak reti. Lagi pun, salah aku jugak, sayang + takut + gedik masa nak pilih baju. Sayang sangat kan tudung jadi tak elok. Gila frust aku sebab baju tuh, dua pasang kena oter. Masalahnya, nak oter kat mana, lagi pun kedai dah tak terima dah kot. So aku decide nak kasi mak aku oter, itu pun lepas raya!!

Waaaaaaaaaa....seriously...masa raya tuh..pagi raya jer aku pakai baju raya. Dalam pukul sebelas aku cepat-cepat tukar baju sebab aku menci pakai baju yang tak suit dengan badan aku. Bayangkan aku pakai baju tuh buat aku nampak gemuk kot. Kaen pulak labuh dengan sentungnya besaq gila~~I HATE kot..=) Bila sedara mara datang semua pakat kata aku miskin sebab tak pakai baju raya. naseb lar aku tak kesah sangat. Aku buat bodoh je~~( dalam hati geram kot + malu jugakss~~)

Bermula di saat tuh, aku dah tekad tak nak dah hantaq kaen lambat dan beli baju yang dah siap. Serius aku dah serik kot.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails